רשות החברות הממשלתיות החליטה להעביר באופן מיידי בונוס של 9 מיליון שקל לעובדי נמל חיפה, ובונוס נוסף של 4.3 מיליון שקל לאחר תום הליך ההפרטה של הנמל.
הבקשה לבונוס, שהוגשה לרשות החברות הממשלתיות בדצמבר 2020 על ידי דירקטוריון נמל חיפה, דורשת לתגמל את עובדי הנמל על עבודתם ב-2018 וזאת עקב "תרומת עובדי החברה לקידום הליך הפרטת החברה". גובה הבונוס הכולל הוא 13.3 מיליון שקל, שהם כ-7.5% מהרווח הנקי באותה שנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מכולות בנמל חיפה
מכולות בנמל חיפה
נמל חיפה
(Bravo-Zulu Aerials)
הבונוס יחולק בשתי פעימות, כאשר הפעימה השנייה תתקבל רק לאחר תום הליך ההפרטה ורק עובדים שמשכורת הברוטו שלהם אינה גבוהה מזו של המנכ"ל יהיו זכאים לו. ההסתדרות התנגדה לכך שחלק מהבונוס יתקבל לאחר ההפרטה ולכך שעובדים שמשכורתם גבוהה מזו של המנכ"ל לא יקבלו אותו. רשות החברות אישרה את הבקשה לפני כחודש וחצי, אך שלשום (יום ב') יצאה הודעה פנימית ברשות על חלוקת הבונוס.
עם זאת, המשא ומתן בין משרד התחבורה וההסתדרות לנמל חיפה על הפקק המתמשך של אוניות בנמלים הסתיים ללא תוצאות, וכעת לא ברור אם הצדדים יחזרו לשולחן המשא ומתן.
בנמל אשדוד נחתם הסכם זמני של ארבעה שבועות שבמסגרתו חלק מעובדי הנמל יעבדו ארבע שעות נוספות ויזכו בתמורה למשכורת מוגדלת. לעומת זאת, בחיפה לא נחתם הסכם למרות שמשרד התחבורה הודיע ביום ראשון כי "שרת התחבורה פתרה את המשבר בנמלים", וכי "הנהלת נמל חיפה נאותה לשנות את שיבוצי כוח האדם לחודש ימים, בתמורה למאמץ של העובדים לתגבור מצבת העובדים במשמרות נוספות, מה שיוביל להגברת התפוקות ברציפים".