מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות מוצרים חדש, יבחן בכל פעם מוצר אחר וייתן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שואב אבק לרכב ומשאבת ניפוח של חברת Lydsto. מחיר מומלץ לצרכן: 349 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
שואב אבק לרכב ומשאבת ניפוח של חברת Lydsto
שואב אבק לרכב ומשאבת ניפוח של חברת Lydsto
שואב אבק לרכב ומשאבת ניפוח של חברת Lydsto
(צילום: יח"צ)
היו ימים שחלמתי לקנות לי שואב אבק אלחוטי קטן. כזה שפשוט אשחרר מהחשמל ואקח לשאוב פירורים מהספה, או אנקה שאריות במבה מהכיסא האחורי באוטו. ואז הגיעו השואבים האלחוטיים הגדולים ואיתם האפשרות לקחת רק את גוף השואב וללכת לשאוב כל דבר שרוצים, כולל אוטו. מגיע השואב של לידסטו ואומר "עזבו לסחוב, למה שלא תחזיקו שואב קבוע ברכב?". אז האם הוא שווה את זה? בדקנו
דבר ראשון שאני לא פותח איתו בדרך כלל, מדובר במוצר מאוד יפה. גליל אפור בגודל בינוני שנראה מושלם לשמירה בבגז' או לצד הכיסא באוטו. ההטענה שלו מתבצעת בעזרת כבל USB C כך שניתן להטעין אותו גם ברכב.
המכשיר הוא גם שואב אבק וגם משאבה לניפוח כל דבר שצריך ניפוח, כולל צמיגים. כפתור פשוט על השואב מגדיר האם לעבוד כשואב או כמשאבה.
הזזת הכפתור שמאלה תשתמש במכשיר כמשאבה. מסך מגע מציג אפשרויות מגוונות. קודם כל תוכלו לבחור מה אתם מנפחים - כדור, אופניים, גלגלים קטנוע או של רכב. לחץ האוויר המקובל לכל אחד מאלו מופיע על המסך, כאשר ניתן להוריד אן להעלות אותו אם ידוע לכם כי נדרש לחץ אוויר אחר. לחיצה כפולה על כפתור ההפעלה, שגם הוא כפתור מגע, תתחיל את המשאבה שתיעצר אוטומטית ברגע שתגיע ללחץ הנדרש.
במהירות של 10 ליטר לדקה, המילוי אומנם איטי יחסית למשאבות גדולות יותר והמכשיר רועש למדי בעודו מנפח, ועדיין העסק מנפח היטב ובדיוק לכמות שצריך. לא משנה מה ניפחנו, וניסינו הכל, הניפוח יצא מושלם.
המכשיר מגיע עד ללחץ אוויר של 150PSI ולא מתחמם תוך כדי הודות לתעלות אוויר ומאוורר פנימי. מה שכן, הכפתור מגע לא תמיד קולט את הנגיעות הכפולות כדי להתחיל והייתי צריך לעשות כל פעם כמה נסיונות כדי שיקלוט אותי.

טוב לשאיבה על הדרך

בתור שואב אבק, העסק עובד הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. יש שתי עוצמות שאיבה, כאשר לחיצה כפולה על כפתור ההפעלה הפיזי מפעילה את העוצמה החזקה יותר, אבל גם בעוצמה החלשה כל סוג פירור שהיה באוטו נשאב. מיכל איחסון הליכלוך אינו גדול במיוחד, מכיוון שכל המכשיר אינו גדול במיוחד, כך שלא מדובר במכשיר שכדאי להשתמש בו לשאיבה שנעשית אחרי שחודש הילדים נישנשו קורנפלקס במושב האחורי, אבל לשאיבה על הדרך הוא ממש מצוין.
2 צפייה בגלריה
שואב אבק לרכב ומשאבת ניפוח של חברת Lydsto
שואב אבק לרכב ומשאבת ניפוח של חברת Lydsto
שואב אבק לרכב ומשאבת ניפוח של חברת Lydsto
(צילום: יח"צ)
שואב האבק מגיע עם פיה שניתן להרכיב המאריכה את הפיה המקורית ואף מגיעה עם מברשת לניקוי כסאות וכדומה. בעוצמה חלשה המכשיר יכול לשאוב 30 דקות ובעוצמה חזקה 15 דקות. בהחלט מספיק לניקוי טוב של הרכב.
דווקא הצורה המאוד יפה קצת מקשה על האחיזה וההגעה לפינות שמאפשר שואב אלחוטי עם ידית אחיזה, ובכל זאת הגענו די לכל פינה שרצינו. אז לסיכום - מחיר הוגן, עושה את העבודה ויותר מכך. יופי של דבר להחזיק באוטו.

הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.