בדרך לנסות ולהגדיל את ההיצע של דירות להשכרה ארוכת טווח: חברת אזורים חתמה על הסכם לרכישת 98 דירות להשכרה לטווח ארוך בפרויקט בשכונת פארק הים החדשה בבת ים. מדובר בקרן הריט אזורים Living, הפועלת בתחום הדיור להשכרה לטווח ארוך, שחתמה על הסכם עם חברת נוה בנין תמורת 202 מיליון שקל. במקביל, היא חתמה על הסכם לרכישת 210 דירות להשכרה ארוכת טווח בעיר התחתית ובשכונת גלים בחיפה תמורת 238 מיליון שקל.
המגדל שבו יושכרו הדירות בבת ים, ואשר נמצא כיום בבנייה, כולל 37 קומות ו-151 דירות בעירוב שימושים של מסחר, משרדים וחדרי מלון בקומות הראשונות. תמהיל הדירות שנרכשו מגוון: דירות 2-4 חדרים ועוד מספר דירות בנות 5 חדרים בקומות 5-22 במגדל. החברה תהיה מעורבת בניהול המגדל ותחזוקתו. שאר הדירות במגדל ימכרו בשוק החופשי על ידי החברה היזמית.
בדומה למודל של החברה הממשלתית דירה להשכיר וכן למודל של קרנות ריט שונות, החברה מציעה חוזה שכירות קבוע עם אופציה ל-6 שנים ועד 10 שנים, במסגרתו שכר הדירה צמוד למדד או לא מטפס לאורך תקופת האופציה. בשלב זה הדירות טרם תומחרו, אולם צריך לקחת בחשבון שמדובר במגדל יוקרה בשכונה עם קו ראשון לים.
1 צפייה בגלריה
פארק הים בבת ים
פארק הים בבת ים
שכונת פארק הים בבת ים
(צילום: עמי לאור)
שכונת פארק הים ממוקמת בדרום העיר, על גבול ראשון לציון מערב. היא עתידה לכלול כ-10,000 דירות ובמרכזה מתוכננים פארק בשטח כ-400 דונם, המתחבר לשמורה עם תצפית על הים בשטח 35 דונם, מתחם ספורט ופנאי, מבני ציבור ואזורי מסחר. השכונה, שמרביתה עדיין בבנייה, צמודה לתחנת מטרו מתוכננת ולתחנת הקוממיות של הקו האדום של הרכבת הקלה.
בחיפה מדובר בארבעה פרויקטים בבנייה, שלושה מהם במתחם קמפוס הנמל בעיר התחתית ואחד בשכונת בת גלים. 120 דירות נרכשו בשני בניינים בני 10 קומות בעיר התחתית, וכן 1,000 מ"ר שטחי מסחר ו-2,000 מ"ר שטחי משרדים. 29 דירות נרכשו בשלושה פרויקטים נוספים. הפרויקטים, שהקמתם צפויה להסתיים ב-3-5 השנים הקרובות, נמצאים במיקום מתפתח במרחק של עד 150 מטר מהים. מרבית הדירות קטנות בנות 2-3 חדרים בשטח 70 מ"ר ויכוונו לצעירים וסטודנטים שלומדים ועובדים באזור מתחם קמפוס הנמל.
על פי אזורים, מספר הדירות בעסקה עשוי לגדול ל-240 דירות ויותר, ככל שבאחד המתחמים תאושר תב"ע המקנה זכויות ליותר יחידות דיור. מעבר לכך, בחלק מהפרויקטים צפויים להיבנות בקומות התחתונות שטחי מסחר או משרדים, ולחברה קיימת אופציה (באחד הפרויקטים) או זכות הצעה ראשונה (בשאר הפרויקטים), לרכישת שטחים אלו. בכוונת החברה לנהל את הפרויקט כמתחם אחד.
את העסקאות בחיפה ייצגו עוה"ד גילי ריזל ושחף שטרן ממשרד מ. פירון ושות'. ערן ענבים, מנכ"ל אזורים Living, מסר כי בעקבות העסקאות כולל הפורטפוליו של החברה שמונה פרויקטים בשלבים שונים בהיקף כולל של כ-1,500 דירות. ל-ynet נודע כי העסקה בחיפה נחתמה, בין היתר, מול חברת JTLV בבעלות עמיר בירם ואריאל רוטר עם שותפים שונים.
פורסם לראשונה: 18:49, 29.12.20