עוד חברת רהיטים נקלעה לקשיים והפסיקה פעילות, והצרכנים שוב האחרונים לקבל את כספם בחזרה: חברת לוגת (lugut) של משפחת פרור, שמייצרת מטבחים וארונות אמבט במפעל בשדרות, הודיעה לעובדיה כי אינה יכולה לשלם להם משכורות נובמבר ודצמבר. בתגובה, העובדים הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב למנות נאמן לחברה, ובית המשפט הוציא לחברה צו האוסר על פעולות בנכסי החברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לחברה אולמות מכירה בבני ברק וברעננה, אך רוב הלקוחות ששוחחו עם ynet קנו את המטבחים דרך קבלנים שהתקשרו עם החברה.
1 צפייה בגלריה
אתר חברת לוגת
אתר חברת לוגת
אתר חברת לוגת
(צילום מסך)
רוכשת קנתה בדצמבר האחרון דירת קבלן, כשהקבלן הפנה אותה לטענתה, לספקיו. "בנובמבר האחרון דחקו בי לסגור על קניית מטבח וכך עשיתי. סגרתי עם חברת לוגת על מטבח בסך 48 אלף שקל. ירדו כרגע שני תשלומים מתוך שלושה, כשתאריכי החיוב הם 1 באוקטובר, 10 בנובמבר ו-10 בדצמבר.
"פניתי לבנק לאומי במטרה שיעזרו לי לבטל את התשלום העתידי האחרון, בהתאם לפרסומים שהחברה חדלת פרעון, וזאת טרם בקשה לפירוק. במקביל הבנתי כי הבקשה הוגשה לכאורה היום. הקבלן לא מודיע כלום כרגע ומגיב: 'נתעדכן בהמשך', כאשר הוא זה שדחף אותנו לסגור במהירות את העסקה - זאת בעוד שכבר בנובמבר עובדי חברת המטבחים לא קיבלו משכורות.
"מיותר לציין כי הכסף שהלך לא יחזור ותחושת העלבון היא קשה. בינתיים ירדו 5,500 שקל ויש עוד צ'ק לחודש הבא שהבנק לא מוכן לבטל, כי טען שיש רק פתיחת הליך ולא החלטה".

החברה הפסיקה פעילות והצ'קים ממשיכים לרדת

לילך, שקנתה מטבח ב-20 אלף שקל לדירה באמירי גן בחדרה, מספרת: "שילמנו מקדמה של 3,500 שקל ואז תשלום ראשון של 4,250 שקל. נותרו 16.5 אלף שקל לשלם בארבעה תשלומים, את הצ'קים האלה עצרנו. את המקדמה והתשלום הראשון הם הפקידו ביום א' בדיוק היום שבו נעצרה הפעילות שלהם. הם ידעו לכאורה שהם לא יכולים לפעיל את החברה. אנחנו שוקלים מה לעשות. מה, נחכה חצי שנה עד שיסגרו את החוב? אם בכלל מישהו יקנה אותם. התחייבו לנו למטבח תוך 60 ימי עסקים באמצעות קבלן. זה כבר לא יקרה".
אינה, שפתחה קבוצה בפייסבוק של נפגעי לוגת, מספרת: "קניתי מטבח ב-26 אלף שקל, אחרי הנחה ואחרי זיכוי של 10 אלף שקל על מטבח קבלן. אני אם חד-הורית, עבורי זו הוצאה אסטרונומית. הצלחתי לבטל שני תשלומים בלבד כשהעסקה נערכה בפברואר 2020. כרגע, המטבח לא נראה באופק, לא היתה כל התראה או פנייה אנושית ללקוחות, אנחנו מרגישים נורא, מנוצלים ומרוששים. חצי מהדיירים בבניין שבבנייה רכשו מטבחים בלוגת והקבלן והיזם מתנערים לכאורה מכל אחריות.
"בנוסף, דרך לוגת נרכשו על ידי מוצרי חשמל של חברת בירמן. מדובר במוצרים יקרים, כשהכל שולם ואנחנו מקווים שנקבל את המוצרים ומקווים שהכסף הגיע מלוגת לחברה זאת".
עו"ד אביחי ורדי: "החברה מודעת לכך שישנם דברים שצריכים להיות מטופלים והיא מחפשת כל דרך לעשות זאת. היא נמצאת במו"מ לשם כך, היא מחפשת פתרונות לתזרים מזומנים. הקשיים שהחברה נקלעה אליהם הם בעיקרם קשיים שנובעים מהעובדה שמשבר הקורונה השבית את מפעל החברה בשדרות על כל הכרוך והמשתמע מכך".
מה היית ממליץ לצרכנים? "הייתי ממליץ להיות סבלניים מספר ימים, במטרה לראות האם החברה תצליח למצוא פתרון, או ביהמ"ש ימצא פתרון".