משרד האוצר דן בבקשה של התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר לתת רשת ביטחון לחברות התעופה אל על וקאל העוסקות בהטסת מטענים. זאת כדי להבטיח תנועה סדירה של טיסות המטען מישראל ואליה והגדלת תדירות הטיסות.
רשת הביטחון דרושה למקרה שהמטען בטיסה אינו בכמות שמפצה על עלויות הטיסה. במקרה כזה, המדינה תשלים את הסכום החסר כדי להבטיח שהטיסות ייצאו כסדרן ובתדירות גבוהה. זאת על רקע צמצום חד, בכל העולם, בהעברת מטענים, לאחר שמספר טיסות הנוסעים הנושאות גם מטען ירד בחדות בגלל הקורונה.
מטעניםמטענים
מטענים
(צילום: shutterstock)
בסוף השבוע התקיים דיון דחוף בנושא שילוח אווירי של מטענים בהשתתפות מנהל נתב"ג, מנהל רשות התעופה האזרחית, אלוף פיקוד העורף, נציגי חבורת מטען ונציגי הממשלה. בדיון נדונה ההיערכות להמשך שינוע אווירי של סחורה לאור צמצום הפעילות של טיסות מסחריות.
החשש של התעשיינים והיבואנים הוא שחברות התעופה לא יפעילו טיסות מטען מסיבות כלכליות וכך לא יישמר הרצף האווירי הדרוש למשק להובלת מטענים בין ישראל לעולם. מפאת חשיבות הנושא, הנהלת נתב"ג ורשות שדות התעופה התחייבו להקל על חברות המטען הישראליות לצורך הגדלת הקיבולת שלהן ומתן שירות מהיר יותר.