משבר האמון בין המדינה לעצמאים: ברקע החשש מגל שני ומקריסה של חלק גדול מהעסקים בישראל, מייסד קבוצת המחאה "אני שולמן" אבי קארה אמר היום (ב') לאולפן ynet כי "אסור לסגור בשום פנים ואופן את המשק הישראלי עוד הפעם. המשמעות של סגירה כזאת היא פשוט מכת מוות לעשרות ולמאות אלפי בעלי עסקים עם משפחות במדינת ישראל".
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אחרי ההבטחות החוזרות מצד הממשלה והעומד בראשה כלפי העצמאים, קארה טוען כי "המדינה לא מכילה את האירוע ואנחנו עדים למשבר אמון הכי גדול שהיה פה אין פעם בין מדינה לאזרחים. מגיע פרופ' לס השרלטן לטלוויזיה ועושה נזק על נזק, ואז מגיע צחי הנגבי שהוא שר בלי תיק, שר החרטא בממשלת נתניהו, ועושה נזק עוד יותר גדול למשבר האמון במדינת ישראל. אני חושב שיש עניין של אחריות לאומית. כולנו באמת צריכים לקחת אחריות על הדבר הזה. צריך להבין שהמשבר הכלכלי הזה הוא לא מנותק מהמשבר הבריאותי".
2 צפייה בגלריה
הפגנת עצמאים מול משכן הכנסת
הפגנת עצמאים מול משכן הכנסת
הפגנת עצמאים מול משכן הכנסת
(צילום: עמית שאבי)
לדבריו, "בממשלה עם 36 שרים לצפות שייצא מהם איזשהו שינוי זה כמו לצפות שלפיל תיוולד תרנגולת. זה דבר שלא יכול לקרות. החבר'ה האלה מנותקים מהמציאות ומהשטח, הם לא באמת זזים או עושים דברים משמעותיים".
ראש הממשלה הבטיח לטפל בנושא באופן אישי, אתה מאמין לו?
"בואי נגיד ככה, אני בינתיים רוצה לראות מה יהיה. הצהרות לחוד ומה שקורה בשטח לחוד. אני רוצה להאמין שהדברים באמת צריכים להשתפר ולזוז קדימה, אבל כדאי שזה יקרה מהר כי לבעלי העסקים במדינת ישראל נגמר הזמן".
יכול להיות שאתה מתחמק מתשובה כשזה נוגע לראש הממשלה?
"לא לא, אני לא מתחמק משום תשובה. אני אומר לך, אני פשוט לא מאמין ולא מצפה מהם שיקרה משהו". בנוגע לשאלה האם הוא נזהר לדבר סרה על ראש הממשלה משום שבסופו של דבר הוא מתכנן להיכנס למפלגת הליכוד, אומר קארה כי "קודם כל אני לא אמצא את עצמי בשום רשימה של מפלגה כזו או אחרת, אין לי כוונת פוליטיות, לא בשלב הזה בטח.
2 צפייה בגלריה
אביר קארה, מייסד קבוצת הפייסבוק "אני שולמן"
אביר קארה, מייסד קבוצת הפייסבוק "אני שולמן"
אביר קארה, מייסד קבוצת הפייסבוק "אני שולמן"

"מתעסקים ב'כן נתניהו, לא נתניהו' במקום לדבר על כלכלה"

"בעניין של ראש הממשלה אני רוצה לענות פעם אחת כי הרבה מאוד שואלים אותי את השאלה הזאת - כל משבר האמון שקיים היום במדינת ישראל, כל מה שאתם רואים היום הוא בגלל השיח של כן נתניהו או לא נתניהו. במשך 15 שנה לא מדברים כאן על חברה ועל כלכלה, מדברים על כן ראש הממשלה או לא ראש הממשלה, ואז כשאנחנו מגיעים לאחד המשברים הכי גדולים שידעה מדינת ישראל אי פעם, אין פה ממש חברה שאפשר לראות שמישהו טיפל בה.
"הכלכלה היא לא כלכלה 'מטופלת'", אומר קארה. "לא הגענו למשבר הזה כשאנחנו מוכנים ולכן אנחנו רואים שיש פה גם את משבר האמון הכי גדול שהיה בכל הזמנים, אבל גם המשבר הכלכלי שהולך להיות פה 10 שנים קדימה".
קארה אומר כי הוא מקווה שלמרות משבר האמון המשמעותי, הוא מקווה שלא יהיה פיצוץ בינם לבין הממשלה. "בסוף בארץ ישראל, בעם ישראל, אם נרצה אנחנו יכולים לעבור כל משבר. אנחנו צריכים לעבור אותו ביחד, אנחנו צריכים לעבור אותו עם הרבה ערבות הדדית וסולידריות, דברים שכרגע לא רואים ממי שאמור להוביל את המדינה וזה משקף כראי את מה שקורה בציבור. גם אנחנו איבדנו קצת את הסולידריות ואת הערבות ההדדית".
"לסיום אני רוצה להגיד שממש בימים הקרובים אנחנו מקימים קבינט אזרחי לפניות הציבור. הציבור לא מקבל תשובות מהרשויות השונות מכל הארץ, ואנחנו החלטנו להקים קבינט אזרחי כזה שיעניק מענה טלפוני לאנשים, שיטפל בהם וייסע להם בכל מה שצריך".