לקוחות רמי לוי אונליין מחויבים מעתה להצטרף למועדון הלקוחות של הרשת כדי להזמין באתר האינטרנט שלה: הרשת השיקה אתר חדש וכעת בסיום ההזמנה, לא ניתן להמשיך בקנייה בלי להצטרף למועדון.

לקוח ותיק של רמי לוי אונליין גילה להפתעתו שבסיום הליך הרכישה באתר האינטרנט הוא מקבל הודעה בחלון קופץ שכותרתה: "מועדון הלקוחות שלנו". מדובר ברישום למועדון שכולל אישור התקנון, אישר קבלת מבצעים, עדכונים והצעות למוצרים ושירותים מקבוצת רמי לוי באמצעי התקשורת שהלקוח מסר לקבוצה (ניתן לחזור מההסכמה לכך - בכל עת). כמו כן יש לתת פרטים מזהים בנוסף לאלו המוזנים כבר באתר: מספר ת.ז, תאריך לידה ומגדר.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: AFP)
כשהלקוח פנה לשירות הלקוחות, נאמר לו שההצטרפות למועדון לשם שימוש באתר אכן מחייבת ומטרתה קבלת הטבות ומבצעים ללא עלות. "לא מעוניין להירשם למועדון, למה מחייבים?", אמר.
רמי לוי הוא לא היחיד שמחייב הצטרפות למועדון עבור קנייה אונליין. גם בשופרסל אונליין דורשים מכל הלקוחות להיות חברי מועדון בטרם ישתמשו בשירות המשלוחים המקוון. ההבדל הוא שברמי לוי לא ביקשו זאת עד כה. הבקשה להצטרף למועדון, היא לא רק עבור מתן מבצעים ייעודיים לחברים, אלא גם עבור אגירת מידע וניתוחים שהרשתות עורכות, כשלעיתים הן אף מוסרות מידע לצד שלישי, כמו חברות נוספות בקבוצת רמי לוי, בהתאם להסכמת הלקוח, כשעליהן להתנהל לפי חוק מאגרי מידע.
רמי לוי מסר ל-ynet כי "יש לנו אתר חדש, לא צריך לשלם על מועדון הלקוחות. זה לא כרטיס האשראי של החברה. מאז שהקמנו את האתר יש לו כבר 270 אלף מנויים, אנחנו רוצים להגיע למיליון לקוחות".