נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' משה מנדלבאום, נפטר היום (שני) בגיל 87. מנדלבאום הוא נינו של העיתונאי יואל משה סלומון, פורץ חומות ירושלים וממייסדי העיר פתח תקווה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
משה מנדלבאום, בוגר ישיבת חברון, היה נגיד בנק ישראל הרביעי. הוא מונה לתפקידו בינואר 1982, על פי המלצת שר האוצר דאז יורם ארידור, וכיהן כנגיד בתקופה קשה ומורכבת במיוחד, בעת משבר ויסות מניות הבנקים ובעת שיא האינפלציה בישראל בשנת 1985. מנדלבאום סיים את כהונתו זמן קצר לפני מועד סיום תפקידו, בעקבות מסקנות דו"ח ועדת בייסקי, שחקרה את משבר מניות הבנקים.
1 צפייה בגלריה
נגיד בנק ישראל לשעבר, ד"ר משה מנדלבאום
נגיד בנק ישראל לשעבר, ד"ר משה מנדלבאום
נגיד בנק ישראל לשעבר, ד"ר משה מנדלבאום
(צילום: מיכאל קרמר)
למשה מנדלבאום הייתה קריירה ארוכה ובין השאר היה בכיר במשרד המסחר והתעשייה, מנהל חטיבת המזון והכימיה, הממונה על המחירים, מנכ"ל משרד המסחר, התעשייה והתיירות, ממלא מקום יו"ר הבנק לפיתוח התעשייה וחבר מועצת עיריית ירושלים. בשנות התשעים היה יו"ר בנק עולמי להשקעות ושימש כמרצה במוסדות אקדמיים אחדים בישראל.
נגיד בנק ישראל, הוועדה המוניטארית והמועצה המינהלית, חברי ההנהלה, וכלל עובדי הבנק וגימלאיו פרסמו היום הודעת השתתפות בצער המשפחה על מותו של הנגיד מנדלבאום.
בבנק ישראל ציינו, כי היה שותף בגיבוש תוכנית הייצוב בשנת 1985, ביחד עם ראש הממשלה דאז, שמעון פרס, ושר האוצר דאז, יצחק מודעי, אשר היוותה נקודת מפנה במדיניותה הכלכלית של מדינת ישראל.
נגיד בנק ישראל הנוכחי, פרופ' אמיר ירון, אמר בתגובה להודעה על פטירתו: "אני וכל אנשי בנק ישראל לדורותיו מרכינים היום ראש לזכרו של משה, מוקירים על תרומתו הרבה לבנק ישראל ולכלכלת ישראל, ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה, אישתו, שרה, ושלושת ילדיו, יחיאל, שמואל ואביגיל. יהי זכרו ברוך".