הבנקים ישובו ממחר (ה') לפעול במתכונת רחבה יותר: על רקע החלטות הממשלה להקלה במגבלות הפעילות, כחלק מאסטרטגיית היציאה מהסגר, תורחב קבלת הקהל בסניפי המערכת הבנקאית, ושיעור הסניפים הפתוחים לקבלת קהל יעלה מ-15% ל-30% מכלל הסניפים.
סניפי הקהל ייקבעו תוך התחשבות בפיזור הגיאוגרפי וביכולת לספק שירותים בנקאיים לציבור רחב של לקוחות. סניפים אלה יספקו שירותי משיכה והפקדת מזומנים ושירותי משיכה והפקדת צ'קים בלבד. שירותים אחרים יינתנו בכפוף לתיאום מראש ולזמינות השירות בסניף ובמוקדי השירות הטלפוני ובאמצעים הדיגיטליים.
1 צפייה בגלריה
(המערכת הבנקאית. צילום: עידו ארז ורויטרס)
בפיקוח על הבנקים הבהירו כי על התאגידים הבנקאיים להמשיך ולפעול לעידוד הלקוחות לעבור לקבלת שירותים בערוצים הדיגיטליים והטלפוניים. המפקחת על הבנקים תהיה רשאית לקבוע בהמשך הוראות שונות הנוגעות לפתיחת סניפים לקהל בימים מסוימים ולשירותים שיינתנו בהם.

חברת הביטוח כלל מאריכה את החל"ת

ובזמן שהערכות מדברות על הקלות מתגברות בסגר, בחברת הביטוח כלל עדכנו את ועד העובדים כי החופשה ללא תשלום (חל"ת), אליה הוצאו 20% מהעובדים בחברה, תוארך מסוף אפריל לסוף מאי. ועד העובדים מתנגד.
לשם השוואה, בחברת הראל, שם הוצאו כ-15% מכוח האדם לחל"ת, לא הוארכה החופשה מעבר לסוף אפריל בשלב זה. בחברת מגדל כלל לא הוציאו עובדים לחל"ת. בכלל גם העבירו את יתר העובדים למתכונת עבודה של 80% משרה תוך מעבר למתכונת ארבעה ימי עבודה בשבוע ועוד יום של ניצול ימי חופשה.
בשלב זה מתקיימים דיונים לגבי אופן הארכת החל"ת, כאשר עבור חלק מהעובדים יוארך כאמור עד סוף מאי, וחלק עד 15 ביוני, תוך אפשרות לבצע רוטציה ביניהם. מחר תתקיים פגישה עם הוועד בנושא בראשות רוני רז. לכלכליסט נודע כי הבונוס השנתי לעובדים עבור שנת 2019 צפוי להתבטל, וזאת על רקע ההרעה הצפויה בתוצאות החברה ב-2020. בוועד מתכננים להילחם במהלך.