עסקת נדל"ן בתל אביב: חברת הבנייה י.ח. דמרי, בשליטת יגאל דמרי, דיווחה היום (א') לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי רכשה עם חברת ray tlv בבעלות אבי רומנו וזיו פופלבסקי קרקע בשטח 1.2 דונם בסמוך לרחוב הרכבת בתל אביב בתמורה כוללת של כ-48 מיליון שקל (חלקה של י.ח דמרי כ-24 מיליון שקל).
הקרקע צמודה לקרקע נוספת בשטח של כ-2.2 דונם, שנרכשה על ידי החברה בחודש שעבר תמורת כ-85 מיליון שקל. השותפה בעסקה הנוכחית מחזיקה בזכויות בחלקה צמודה נוספת. לאחר השלמת העסקה, תחזיק י.ח דמרי ב-70% מהמתחם שהיקפו 4 דונם ואילו חברת ray tlv תחזיק ב-30%.
1 צפייה בגלריה
מתחם הגרא הרכבת דרום תל אביב
מתחם הגרא הרכבת דרום תל אביב
מתחם הגרא-הרכבת בדרום תל אביב
(צילום: יח"צ)
המתחם נכלל בתוכנית המתאר העירונית של תל אביב (תא/5000) ומיועד בין היתר, למסחר, תעסוקה ומגורים. הוא ממוקם ברחוב הגרא 23-25 בצמוד לרחוב הרכבת. במסגרת הסכם שיתוף הפעולה עם י.ח דמרי, תקדם השותפה את התכנון עבור כלל המקרקעין, כאשר המטרה היא להגדיל את זכויות הבנייה. כיום כוללת התוכנית כ-30% מהייעוד למגורים והשאר למסחר ותעסוקה.
דמרי מסר: "העסקה הנוכחית היא בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה באזור המרכז, ובהמשך לעסקאות החברה בשנה החולפת, כגון רכישת מגרש להקמת 298 יחידות דיור בשכונת בבלי בתל אביב ורכישת מתחם בבת ים להקמת 280 יחידות דיור לצד שטחי מסחר ותעסוקה. אנו מקדמים כיום כ-23 אלף יחידות דיור בשלבי תכנון וביצוע שונים".