עסקת ענק בתל אביב: חברת ויתניה דיווחה הערב (ב') לבורסה בתל אביב כי חתמה עם בנק הפועלים על הסכם למכירה של מגדל משרדים שלם בפרויקט "ויתניה תל אביב", ברחוב החרש 18 בסמוך למחלף לה גווארדיה בדרום-מזרח העיר, אותו היא מקימה בבעלות משותפת עם חברת דלק מוטורס. זאת לאחר שדירקטוריון הבנק אישר את העברת משרדי ההנהלה הראשית מהרחובות רוטשילד ויהודה הלוי וממבנים נוספים בעיר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי ההסכם, בנק הפועלים ירכוש מהשותפות שטח משרדים בהיקף של 60 אלף מ"ר בשלב ג' של הפרויקט, הכולל מגדל משרדים בן 40 קומות מעל קומת קרקע, וכן בניין בן חמש קומות מעל קומת קרקע שייבנה בצמוד ובהמשך למגדל. המגדל נרכש ברמת מעטפת ונמכר עם כ-1,147 מקומות חניה. בתמורה ישלם הבנק כ-970 מיליון שקל. המגדל צפוי לרכז את מבני ההנהלה הראשית של הבנק, לרבות חברות בנות בקבוצת הבנק וקמפוס הלמידה שלו.
1 צפייה בגלריה
הדמית הבניין של בנק הפועלים בפרויקט ויתניה תל אביב
הדמית הבניין של בנק הפועלים בפרויקט ויתניה תל אביב
הדמית הבניין של בנק הפועלים בפרויקט ויתניה תל אביב
(הדמיה ישר אדריכלים)
מועד המסירה של המגדל נקבע ל-52 חודשים מיום חתימת ההסכם, כאשר לשותפות אפשרות לדחות מועד זה ב-90 ימים נוספים. המשמעות היא שבנק הפועלים צפוי לעבור לפרויקט בעוד כ-4.5 שנים (סוף שנת 2025). מבנק הפועלים נמסר כי מהלך זה ייצא לפועל במסגרת תהליכי ההתייעלות והתאמת בנק לסביבת הבנקאות החדשה, ובתום עבודת מטה ממושכת אשר בחנה עשרות מתווים. עוד נמסר כי הבנק בוחן חלופות ומקדם תוכניות להשבחת נכסים בתל אביב, המשמשים כיום את יחידות ההנהלה הראשית וצפויים להתפנות במסגרת המעבר.
הפרויקט כולו יכלול עם השלמתו שלושה מגדלים בני 40 קומות כל אחד, שיכללו שטחי משרדים בהיקף של כ-120 אלף מ"ר, 10,000 מ"ר שטחי מסחר, 7,000 מ"ר שטחי מלונאות ואולמות קונגרסים ו-12 אלף מ"ר למגורים (כ-200 יחידות דיור). כמו כן, ייבנו 5,000 מ"ר של שטחים ציבוריים שיימסרו לעיריית תל אביב-יפו. בימים אלה החברה מסיימת לאכלס את המגדל הראשון בפרויקט, הכולל כ-40 אלף מ"ר ב-31 קומות משרדים מעל חמש קומות מסחר.

"תחילת הנדידה של הסיטי של תל אביב"

את חברת ויתניה ייצגו בעסקה עוה"ד אייל מרום, מאור ישראלי, ליאור רלוי, מאיה הופטמן ממשרד גורניצקי ושות'. עורכי הדין שייצגו את הבנק הם חני אבינרי, דנה פלג סלובודקין ונעמי שפרו ממשרד מיתר עורכי דין.
עפר זיו, מנכ"ל ויתניה, מסר: "המעבר של בנק הפועלים, הגוף הפיננסי המוביל בישראל, לפרויקט ויתניה תל אביב מהווה חיזוק משמעותי למע"ר (מרכז עירוני ראשי) הדרומי המתפתח, ומסמן את תחילת הנדידה של הסיטי של תל אביב לאורך נתיבי איילון דרומה. האזור מציע נגישות תחבורתית מיטבית, הכוללת קרבה לתחנת הרכבת ההגנה, התחנה מרכזית ובקרוב גם תחנה של הקו הירוק של הרכבת הקלה על גשר ההגנה. על פי התוכניות, עיריית תל אביב יוזמת הקמת גשר הולכי רגל נוסף, כמו גשר יהודית, שיחבר את המתחם עם שכונת יד אליהו, והאזור כולו יעבור מתיחת פנים עם שורה של פרויקטים של עירוב שימושים המתוכננים באזור".
גדי אגמון, מנהל אגף הלוגיסטיקה בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים, ציין: "המעבר למבנה החדש יתרום לאימוץ תהליכי עבודה חדשניים ודיגיטליים, שיפור חוויית העובד וטיפוח ההון האנושי בבנק. סך השטח המתוכנן לכלל יחידות ההנהלה הראשית במבנה החדש מהווה התייעלות בהיקף של כ-20% מהשטח הקיים כיום, וההושבה במבנה מתוכננת לכלול חללי עבודה משותפים רחבים, תוך שילוב תצורת 'עמדות חמות', בהתאמה למתכונת עבודה משולבת עם עבודה מהבית כחלק מההיערכות לשגרה לאחר הקורונה. מתכונת האכלוס של יחידות ההנהלה הראשית במבנה החדש תביא לידי ביטוי את התרבות הארגונית החדשה, ותעניק מענה לצרכי העבודה העתידיים של הבנק".