שינוי מגמה לא מעודד בשבוע החולף: מרבית הנרשמים בשירות התעסוקה הם נפגעים חדשים של משבר הקורונה, שלא פוטרו או הוצאו לחל"ת בסגר הראשון. מחוסרי עבודה אלה לא יהיו זכאים למענק החדש שמגבשים במשרד האוצר עבור מובטלים יותר מ-100 ימים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנתונים שמפרסם היום (חמישי) שירות התעסוקה עולה כי מאז תחילת חודש אוקטובר נרשמו 40 אלף דורשי עבודה, מתוכם רק עבור 10.5 אלף מדובר ברישום השני או יותר מתחילת המשבר בחודש מרץ. כלומר, 74% מתוך הנרשמים הם מובטלים חדשים.
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
מאז ה-17 בספטמבר, יום לפני תחילת הסגר השני, נרשמו בשירות התעסוקה 227 אלף דורשי עבודה, מהם 202 אלף בחל"ת ו-25 אלף מסיבות אחרות. כיום רשומים בשירות התעסוקה 954 אלף דורשי עבודה, מהם 609 אלף בחל"ת.
עוד מדווחים בשירות כי השבוע האחרון התאפיין בירידה עקבית במספר הנרשמים בכל יום, כאשר עבור 71% מהנרשמים בגל זה מדובר ברישום שני או יותר מתחילת המשבר, לעומת 80% לפני שבועיים.
מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, הסביר: "השינוי שאנו רואים, שבו מרבית הנרשמים בשבוע האחרון הם חדשים ולא חלק מתופעת 'דלת המסתובבת' שבלטה בתחילת הסגר, עלול להעיד על מצטרפים חדשים למעגל נפגעי המשבר - אנשים שהצליחו לעבור את הגל הראשון במקום עבודתם אך לא את הגל הנוכחי.
"זהו שינוי מדאיג, בפרט כאשר עדיין לא ידוע מתי תתחיל היציאה מהסגר ובאיזו מתכונת, וכפי שכבר ציינו - ככל שאנשים נמצאים זמן רב יותר מחוץ למעגל העבודה, פוחתים סיכוייהם לחזור אליו בצורה טובה אם בכלל".
בינתיים, משרד האוצר פרסם אמש תוכנית חדשה לפיה מובטלים מעל 100 ימים יקבלו מענק מיוחד של עד 8,000 שקל בארבע פעימות בחודשים הקרובים, גם אם יחזרו לעבודה בקרוב.