וול סטריט ננעלה הערב (ב') בעליות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה: נאסד"ק עלה ב-1.1% לשיא חדש, דאו ג'ונס הוסיף 0.6% ו-S&P 500 התחזק ב-0.6%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אפל הוסיפה 2.6% לערכה אחר הודעתה כי תעבור ממעבדים של אינטל למעבדים מתוצרתה. SiNtx, חברה העוסקת בכימיקלים, המריאה ב-160% אחרי שדיווחה על רכיב מנטרל קורונה. חברת תיירות החלל וירג'ין גלקטיק זינקה ב-16% לאחר חתימת הסכם עם נאס"א.
1 צפייה בגלריה
אנשים צעירים משקיעים בבורסה
אנשים צעירים משקיעים בבורסה
בורסה. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
הנפט מסוג WTI עלה היום ב-1.8% לרמה של 40.5 דולר לחבית. הברנט עלה ב-2.15 לרמה של 43.1 דולר לחבית. זאת לנוכח קיצוצי תפוקה בעולם והקלות בסגר במקומות שונים.
הזהב טיפס היום ב-0.8% (13.40 דולר) למחיר של 1,766.40 דולר לאונקיה, הגבוה מאז אמצע אפריל. "העלייה הגלובלית בכמות הנדבקים בקורונה הובילה את הזהב לחצות את רף 1,750 דולר, ואם נחצה את ה-1,765 דולר, אז המרחק מ-1,800 דולר כבר בהישג יד", כך לדברי בוב הברקורן Bob Haberkorn, אסטרטג שוק בכיר ב-RJO Futures.
שפל של 10 שנים: משבר הקורונה ממשיך להכות גם בשוק הנדל"ן - מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו ב-9.7% בחודש מאי לעומת אפריל. המכירות במאי הסתכמו בקצב שנתי של 3.91 מיליון יחידות - הנמוך מאז יולי 2010. לעומת מאי 2019 המכירות צנחו ב-26.6%.

מניות מרכזיות

חברת SiNtx נוסקת אחרי שיצרנית הכימיקלים לתעשיית הקרמיקה (סימול המניה SINT) דיווחה שנגיף ה-SARS-CoV-2 שגורם לקוביד-19, "מנוטרל" כשהוא נחשף לאבקת הסיליקון ניטריד הסינטרית של החברה, במחקר מעבדה מבוקר. החברה מסרה שהיא מבצעת בדיקות נוספות כדי לאשש את הנתונים והודיעה שתפרסם פרטים נוספים בקרוב, לאחר פרסום הממצאים.
"הנתונים האנטי-ויראליים תואמים את המאפיינים האנטיבקטריאלים המבוססים של הסיליקון ניטריד שלנו", אמר מנכ"ל החברה סוני בל, והוסיף כי התוצאות בבדיקה תואמות את היעילות שהוכחה בעבר נגד כמה נגיפי RNA.
וירג'ין גלקטיק: חברת תיירות החלל של ריצ'רד ברנסון חתמה על הסכם עם נאס"א לפיתוח תוכנית גיוס ואימון לאסטרונאוטים פרטיים שמעוניינים לבקר בתחנת החלל הבינלאומית.
ההתרסקות של ווירקארד: לאחר הדו"ח החמור של פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג על הסכום החסר במאזן והתפטרות המנכ"ל בסוף השבוע מאשרת היום החברה את ממצאי דוח הביקורת. וויירקארד הודיעה היום כי רבע מהנכסים הרשומים במאזן, בשווי של 1.9 מיליארד אירו - שדוח E&Y קבע שקשה לאתר - אכן לא היו מלכתחילה בבעלות החברה. מועצת המנהלים של החברה ביטלה את התוצאות הראשוניות שפרסמה על הרבעון הראשון של 2020 ואת כל הדוחות שפרסמה ב-2019 כולל הדוח השנתי.
זהו היום השלישי ברצף שבו רושמת ווירקארד צניחה דו ספרתית משמעותית, ובסך הכל איבדה בשלושת הימים הללו 86% מערכה.
אמריקן איירליינס מגייסת: החברה יוצאת לגיוס ענק של 3.5 מיליארד דולר במטרה לחזק את קופת המזומנים שלה. הגיוס יכלול הנפקת מניות בסכום של 750 מיליון דולר, לצד אג"ח להמרה ב-750 מיליון דולר. בנוסף תגייס החברה חוב באג"ח מובטחות בסכום של 1.5 מיליארד דולר ותגייס אשראי בנקאי חדש בהיקף של 500 מיליון דולר. לחתמים בהנפקות השונות תינתן אופציה לרכוש מניות בסכום נוסף של 112.5 מיליון דולר ואג"ח להמרה בסכום דומה. את הגיוס יובילו גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן, סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה.

המסחר בעולם

נעילה שלילית באירופה, וויירקארד ביום שלישי של התרסקות: מדד דאקס הגרמני נחתך ב-0.6%, פוטסי הבריטי ב-0.8%, וקאק הצרפתי ב-0.6%. דיווחים על זינוק בכמות הנדבקים בארה"ב בנגיף הקורונה הובילו לרוח פאסימית בקרב המשקיעים. ענקית התשלומים הגרמנית וויירקארד צנחה היום ב-44%. עוד בלטו - לופטהנזה מחקה 3.2% בפרנקפורט, איירבוס נחלשה ב-2.3% בפריז.
מושל הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), אנדרו ביילי, חשף היום כי האסטרטגיה שתוביל את הבנק בשלבי ההתאוששות תהיה שונה מזו של מושל הבנק הקודם, מארק קרני.
במאמר שפרסם בבלומברג, ציין ביילי שה-BOE מתכוון בשלב הראשון לצמצם את תוכנית ההקלה הכמותית (QE) שלו, כלומר את היקף רכישות האג"ח של הבנק שעומד כיום על 745 מיליארד פאונד, לפני שיבצע העלאת ריבית (שעומדת כיום על 0.1%).
המושל הקודם קרני, שהוביל את הבנק מיולי 2013 עד מרץ האחרון, תמך בשינויים בריבית קודם לכל שינוי במאזן, בשל ההשפעה המהירה יותר של שינויים בריבית על התנאים הפיננסיים והכלכלה – ובהתאם היכולת לבצע תיקונים מהירים בגובה הריבית בהתאם לתנאים הכלכליים.
ביילי כאמור, חושב אחרת: "כשתגיעה העת לסגת מההרחבה המוניטרית, לדעתי יהיה נכון יותר לשקול התאמה של רמות הרזרבות, מבלי להמתין להעלאה עקבית של הריבית", הבהיר המושל הנכנס במאמר.
פורסם לראשונה: 13:44, 22.06.20