גולף לא מאפשרת צבירה ומימוש נקודות לחברי מועדון באתרי האינטרנט של רשתות גולף, אינטימה, כיתן וטופשופ, כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על-ידי לקוחה של החברה.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד צחי פיסטל ועדי ערמן ממשרד עוה"ד בן ארי, פיש, סבן ושות', טוענת הלקוחה "להפרה מכוונת ומודעת", של גולף את הבטחתה לחברי המועדון שלה לצבירת נקודות בכל רכישה.
1 צפייה בגלריה
סניף גולף
סניף גולף
סניף גולף
(יובל חן)
לפי מדיניות החברה, בכל קנייה באחת מהרשתות הפועלות תחת קבוצת גולף, חברי המועדון יכולים לצבור נקודות (בשווי 10%-5% מסכום הרכישה בכל קנייה) ולממש אותן ככסף בקנייה הבאה, עם הגעה למינימום נקודות נדרש (50 נקודות). על חברות במועדון יש לשלם תשלום חד פעמי של 49 שקל (בעבר 79 שקל), אלא אם הלקוח קנה בפחות מ-500 שקל בשנה. או אז יישלם שוב 49 שקל לשנה.
הצרכנית החליטה לתבוע אחרי שקנתה לטענתה באתר רשת גולף בכ-386 שקל, וגילתה שהאתר לא מאפשר לה להשתמש בנקודות שברשותה ולא נזקפו לזכותה נקודות כלשהן עבור הרכישה המקוונת. היא פנתה לשירות הלקוחות הטלפוני ונציגת גולף הסבירה שאין באתר אפשרות "להתחבר כחברי מועדון" בחנויות האונליין של גולף ואינטימה.

"מפרה את התחייבויותיה"

כל זאת בעוד שבחנויות הפיזיות של גולף, אינטימה, כיתן וטופשופ, היא כן מאפשרת צבירה ושימוש בנקודות. משום מה בחנויות האונליין לא ניתן לצבור או לממש אותן אפילו לא בתקופת הסגרים - עת החנויות סגורות. בנוסף, לא מדובר בקושי טכנולוגי שכן באתרי האינטרנט של גולף קידס וגולף אנד קו היא כן מאפשרת צבירת נקודות ומימושן. לא רק זאת שבחנויות האונליין של הרשתות גולף קידס וגולף אנד קו, תחת עמוד "נקודות מועדון גולף", מובהר, כי צבירת הנקודות אפשרית בחנות המקוונת, כמו בכל אחת מחנויות רשתות גולף.
נטען כי גולף "מטעה ומפרה את התחייבויותיה לחברי המועדון כשהיא אינה מאפשרת להם לצבור נקודות חדשות; כשהיא מחייבת אותם בתשלום מלא למרות שיש ברשותם נקודות למימוש וכשהיא לא מחשיבה את סכום הרכישה בחנויות המקוונות בסכום הכולל המשולם על ידי חברי המועדון (כשרכישה שנתית מעל סכום מסוים מעניקה הטבה בדמות פטור מתשלום דמי החבר)".
הלקוחה דורשת פיצוי ללקוחות ותיקון המצב כך שניתן יהיה לצבור נקודות באתרים הללו. סכום הפיצוי לא הוערך בבקשה לתביעה.
מקבוצת גולף נמסר בתגובה: "קיבלנו את הבקשה, אנו נלמד אותה ונגיב בהתאם".