"אנחנו נערכים להתחיל לחלק מזון לתושבי אילת. העיר בסכנת קריסה". כך אומר היום (ב') ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי לאולפן ynet, בעקבות הנתונים המדאיגים שפרסם אתמול שירות התעסוקה, ולפיהם 70% מהשכירים באילת מובטלים כתוצאה ממשבר הקורונה המחמיר.
יצחק-הלוי אף טוען כי הנתון המעודכן שבידיו חמור יותר, ולפיו 80% מסך המועסקים באילת נמצאים נכון להיום בשוק האבטלה. "העיר היא סיר לחץ, עם משק כספים סגור, ואם 80% מהציבור יהיה ללא פרנסה ולא יוכל בעוד שבוע-שבועיים-שלושה, לטפל בעצמו כלכלית, אז ברור שהמדינה וצה"ל יצטרכו לתת מענה לתושבי העיר שצריכים לקבל מזון לבתים".
1 צפייה בגלריה
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי
נתוני הדו"ח של שירות התעסוקה מתייחסים לסיכום חודש מרץ. הסיבה לאחוז דורשי העבודה הגבוה באילת היא שרוב תושבי העיר מתפרנסים מעבודה במלונאות ובעסקי מזון ופנאי, ענפים שספגו פגיעה קשה מאוד בשל התפשטות הקורונה.
"אילת כולה מושתת על תעשיית התיירות ולכן כל שרשרת המזון הנתמכת מתעשייה זו, קרסה", מסביר ראש העירייה. "וזה בא גם אחרי נזקי הסופה. היום מבין כל ארבעה מועסקים, שלושה אינם עובדים, סיטואציה קשה במיוחד שמצריכה מאיתנו להיערך בצורה מיוחדת".

"להפסיק להיכנס לארנק של התושבים"

בין היתר מציין יצחק הלוי כי הנחה את גורמי העירייה ומהממשלה לעצור תשלומי ארנונה, מיסים, חשמל ומים לתושבים, ולצד זה לתת לאנשים המובטלים כסף, באמצעות דמי אבטלה, למשל.
"בצד התחזוקה צריך גם לחשוב על היום שאחרי", הוא אומר. "דיברתי אתמול עם מנכ"ל משרד התיירות, שר התיירות ועם גורמים באוצר, בהחלט צריך לחשוב על היום שאחרי, איך מעודדים אנשים להגיע לאילת בתום המשבר, איך מעודדים באופן יזום שינפשו פה באילת כדי לייצר פה חיים כלכליים, צריך להמשיך ולקדם את נושא התשתיות כדי שגם זה ייצור כלכלה בתוך העיר ולעצור את הכניסה לארנק של התושבים, להכניס לשם כסף ולתת לעיר לחיות, אין לנו ברירה אחרת".