נסיגה חזקה בשקל היום (ה') בשוק המטבעות, מול המקבילים מארה"ב ומאירופה: הדולר טיפס ב-0.9% ושערו היציג נקבע על 3.312 שקלים, והאירו התחזק ב-0.7% ל-3.983 שקלים; בשוק הבינ"ל נסחר האירו בירידה קלה של 0.2% ל-1.204 דולר.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מימון והשקעות, אומר כי בשוק "מתרחשים שני דברים מהותיים, הראשון הוא עליית התשואה באג"ח הדולרי, שלוחצת על שוק המניות ותורמת לביקוש לדולר, מה שהביא להתחזקות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים וגם בישראל.
"כמו כן, גופים מוסדיים הנדרשים להתאים את מבנה האחזקות לשינויים החדים בשערי הריבית, מוצאים את עצמם נדרשים לקנות את הדולר. החשש בקרב סוחרים הוא מפעולות שעשוי לנקוט הבנק המרכזי האמריקני במסגרת מדיניותו התומכת בשערי ריבית נוחים ונמוכים עד לשנת 2023, כפי שהכריז יו"ר הפד ג'רום פאוול. עליית התשואה אמש בניו יורק, גררה לירידות שערים חדות ולפיחות השקל אל מעל לרמת 3.31 שקלים".
המשקיעים מצפים היום לנאומו של פאוול, ובעיקר להתייחסות כלשהי לעליית התשואות בשוק אגרות החוב ולתנועות בשוק המטבעות. הנאום צפוי ב-19:05 שעון ישראל. התנועות בשוק המטבעות העולמי מתונות יחסית הבוקר, לקראת הנאום של יו"ר הפד - כשעל הפרק גם החלטת הריבית של הפד ב-17 במרץ, וכל התפתחות אפשרית עתידית בארה"ב עד להחלטה.
על הפרק בין היתר שאלת העברת תוכנית החילוץ של הממשל בסנאט, בסכום של 1.9 טריליון דולר, לאחר שהועברה בבית הנבחרים. נושא לא פחות חשוב - עד כמה תתקדם תוכנית החיסונים האמריקנית עד להחלטת הפד באמצע החודש. עוד לפני כן, ומשמעותי בהחלט גם מבחינת שוק המטבעות, דו"ח התעסוקה החודשי שיתפרסם בשישי הקרוב.
פורסם לראשונה: 11:35, 04.03.21