עסקה גדולה בתחום ההתחדשות העירונית: חברת הנדל"ן צמח המרמן דיווחה אתמול (ה') לבורסה כי היא מרחיבה את פעילותה בתחום ורכשה 50% מפרויקט פינוי בינוי "THE LAKE" ברמת גן תמורת 28 מיליון שקל. החברה רכשה את חלקו של היזם אבנר לוי בפרויקט, ונכנסה כשותפה של חברת סרוגו. זהו שיתוף פעולה ראשון בין נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, לסגנו חיים פייגלין, שהוא בעלי ומנכ"ל צמח המרמן וכן סגן נשיא ההתאחדות.
מדובר בפרויקט פינוי בינוי על גדות האגם בפארק הלאומי בשכונת רמת השקמה בעיר, במסגרתו ייהרסו שלושה בניינים ישנים הכוללים 45 יחידות דיור, ובמקומם יוקמו שלושה מגדלים שיכללו 180 דירות חדשות על שטח של 6 דונם. הריסת הבניינים הישנים צפויה בתוך כחודש.
הפרויקט, שלפי ההערכות יניב ליזמים הכנסות בהיקף של 460 מיליון שקל, נמצא לפני קבלת היתר בנייה וליווי בנקאי. הפארק הלאומי ברמת גן נמצא לפני הליך פיתוח ושדרוג משמעותי בהיקף של כ-100 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
פארק לאומי ברמת גן
פארק לאומי ברמת גן
הפארק הלאומי ברמת גן
(צילום: עמית הובר)
מדובר בהסכם השני של צמח המרמן בתחום ההתחדשות העירונית. לפני מספר חודשים החברה רכשה מקבוצת רוזיו של האחים יובל ויניב רוזיו 50% מהמניות בפרויקט ויצמן פנקס סמוך לכיכר המדינה בתל אביב. הפרויקט כולל הריסה של שני בניינים ותיקים עם 41 דירות לטובת פרויקט חדש עם 73 יחידות דיור.
פייגלין מסר: "מדובר בשיתוף פעולה טבעי ויוצא מהכלל עם שותף שהוא גם חבר. השותפות בין החברות תניב לרוכשים פרויקט ברמה הגבוהה ביותר, ובמיקום מהיפים בישראל. אנו מאמינים מאוד בתחום ההתחדשות העירונית שהולך וצובר תאוצה, ובטוחים כי נוסיף ונגביר את הפעילות בו בשנים הקרובות לצד כל האפיקים האחרים בפעילות החברה".
2 צפייה בגלריה
מימין: חיים פייגלין וראול סרוגו. שיתוף פעולה בין ראשי התאחדות הקבלנים
מימין: חיים פייגלין וראול סרוגו. שיתוף פעולה בין ראשי התאחדות הקבלנים
מימין: חיים פייגלין וראול סרוגו. שיתוף פעולה בין ראשי התאחדות הקבלנים
(צילומים: כפיר סיון ויח"צ)
לוי, שמכר את חלקו בעסקה, הוא קבלן ותיק, ששימש יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו ובת ים ומ"מ נשיא ההתאחדות הארצית. לוי החליט להתמקד בתקופה זו בניהול הנכסים המניבים והמלונות שבבעלותו, בעזרת בניו.