השקעה בזהב בפנסיה? הכלכלה האמריקנית רושמת את הרבעון הגרוע ביותר בהיסטוריה, יו"ר הפד נראה מדוכדך מתמיד במסיבת העיתונאים אבל במקביל - השקעות שאף אחד לא חשב עליהן לפני חצי שנה פתאום מגיעות למרכז הבמה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מצד אחד, אמש נרשם אחד הנתונים הגרועים אם לא הגרוע שבהם בארה"ב - עם הדעיכה הכלכלית הגדולה מעולם ברבעון, מאז שנת 1947, אז החל המעקב מול הנתון. על פי הנתונים, התוצר האמריקני נפל ב-32.9% ברבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני 2020. יחד עם זאת, הצפי היה לדעיכה גדולה יותר של 34.7%.
1 צפייה בגלריה
חיסכון לפנסיה
חיסכון לפנסיה
חיסכון לפנסיה
(צילום: Shutterstock)
השיא הקודם מ-1958 עמד על דעיכה של 10% בתוצר. במשבר של 2008 נרשמה ירידה של 8.4%. למעשה, שום משבר, לא השפל הכלכלי הגדול שהחל בסוף שנות ה-20 ונמשך אל תחילת שנות ה-30 במאה הקודמת, ולא כל משבר אחר, השפיעו באופן כה דרמטי וסוחף על הכלכלה האמריקנית בזמן כה קצר.
מצד שני, הזהב מתקרב למחיר של 2,000 דולר לאונקיה ומשלים זינוק של 27% מאז חודש ינואר האחרון; החוזה על הכסף כבר רושם תשואה של 35% מתחילת השנה; ואפילו ההמטבעות הווירטואליים, שכמעט והספקנו לשכוח מהם, מכפילים את שוויים ממרץ ומגיעים לשווי שוק כולל של מעל ל-300 מיליארד דולר. הביטקוין לבדו הגיע השבוע לשיא של שישה שבועות והגיע ליור מ-10,000 דולר.
בפרק ה-113 של פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט דיברנו עם האסטרטג והכלכלן הראשי של פסגות אורי גרינפלד על החיסכונות ארוכי הטווח שלנו - מדוע בעצם קרנות הפנסיה שלנו לא משקיעות בזהב או אפילו בביטקוין. בנוסף, דיברנו על ההתכווצות בכלכלה האמריקנית ברבעון השני ועל החוסר הפיזי במטבעות עליהם דיבר בהרחבה יו"ר הפד השבוע.