2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית
התחדשות עירונית
שכונת קריית משה ברחובות. צפויה לעבור מתיחת פנים
פרויקט פינוי בינוי גדול ברחובות: חברת אאורה ישראל, בשליטת יעקב אטרקצ'י, דיווחה אתמול (א') לבורסה בתל אביב כי נבחרה לבצע פרויקט התחדשות עירונית מסוג פינוי בינוי בשכונת קריית משה ברחובות. במסגרת הפרויקט יהרסו 9 בניינים בני 4 קומות עם 180 דירות ישנות, לטובת 10 מגדלים בני 10-18 קומות עם 1,350 יחידות דיור חדשות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למתחם המגורים המתוכנן תוכנית מאושרת לפינוי בינוי, במסגרתה תוקצה גם קרקע משלימה על מנת לאפשר כדאיות כלכלית ליזם. התוכנית בשלב זה כוללת הקמת שכונה חדשה בת 1,080 דירות, יחלקן יוקמו במתחם המיועד לפינוי בינוי וחלקן בקרקע המשלימה, כאשר החברה פועלת להרחבת זכויות הבנייה ל-1,350 יחידות דיור.
2 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי שכונת קריית משה רחובות אאורה ישראל
פרויקט פינוי בינוי שכונת קריית משה רחובות אאורה ישראל
פרויקט פינוי בינוי בשכונת קריית משה
(הדמיה: עיריית רחובות)
המתחם ממוקם במתחם 5 בין הרחובות יום הכיפורים והורוביץ בפאתי השכונה, ובמסגרת הפרויקט הוא יכלול גם פיתוח סביבתי והקמת מבני ציבור. שכונת קריית משה נמצאת בדרום במערב רחובות והמבנים שבה ברובם משנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת.
ב-2019 אושרה תוכנית כוללת לשכונה, במסגרתה יבוצע פינוי בינוי לכלל השכונה, יבוצע טיפול כולל בתשתיות ובפיתוח, יוקמו מרכזי מגורים ותעסוקה, ישודרגו מחלפים ואף תוקם תחנת רכבת. במסגרת התוכנית עולה מתוכננת הקמה של 9,854 יחידות דיור, מעונות סטודנטים ודיור מוגן.
במכרז הדיירים התמודדו שבע חברות. בעלי הזכויות במתחם יוצגו על ידי עו"ד ארז ללצ'וק, עו"ד שיזף גפני ועו"ד מזי טזזו-מדינה. מהחברה הזוכה נמסר כי היא תפעל להחתמת הדיירים במתחם ולהוצאת היתר בנייה בשנה הקרובה.