כ-30 אלף עצמאים שהגישו כבר אתמול בקשה למענק במסגרת הפעימה השנייה קיבלו היום הודעה המבקשת מהם לחזור על בקשתם. מדובר ב-30 אלף עצמאים שנרשמו כבר בשעות הראשונות של פתיחת האתר אולם מסיבה כלשהי המערכת של רשות המסים לא שמרה את הנתונים שהוזנו.
ברשות ריכזו את כל אותן פניות שלא נשמרו לגביהן נתונים ופנו לאותם עצמאים. לפי הנתונים המעודכנים של רשות המסים נכון לשעות הצהריים אושרו מענקים לכ-130 אלף עצמאים שאמורים לקבל את הכסף בימים הקרובים (מתוך פוטנציאל של כ-500 אלף עצמאים, אולם לא כולם בהכרח יעמדו כמובן בתנאים).
1 צפייה בגלריה
הודעת SMS שקיבלו חלק מהעצמאים
הודעת SMS שקיבלו חלק מהעצמאים
הודעת SMS שקיבלו חלק מהעצמאים
לאחר שביום שני השבוע הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ניתן יהיה להגיש בקשה לקבלת הכספים מהפעימה השנייה של מענק העצמאים כבר ביום שלישי, רק בשעות הלילה ביום שלישי נפתחה באתר רשות המיסים האפשרות להגשת הבקשה. אולם גם אתמול, בעקבות עומסים, באתר הפנו את הפונים לנסות לבצע את ההרשמה בהמשך היום.
במסגרת הפעימה השנייה ניתן לקבל מענק בגובה 70% מההכנסה החייבת החודשית ועד 10.5 אלף שקל עבור עצמאים שמחזור העסקים שלהם ירד ביותר מ-25% ושההכנסה החייבת שלהם עמדה בשנה שעברה על עד מיליון שקל.
עבור שכירים בעלי שליטה (עצמאים שפתחו חברה ומושכים ממנה שכר כשכירים) נדחה מועד פתיחת האתר להגשת בקשות ל-18 במאי, משום שלפי רשות המיסים נדרשת הערכות נוספת לצורך בדיקת זכאותם (שכן אותם שכירים יכלו לאורך השנים לצבור רווחים גבוהים בחברה מבלי למשוך אותם כשכר ולשלם עליהם מס מלא).