ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי תפרסם פעמיים בשנה דירוג שישקף קידום נשים בתפקידים בכירים לחברות במדד תל אביב 125 בבורסה. לממון ול-ynet נודע כי מחר (ג') תתכנס הועדה ותציג לראשונה את המדד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המהלך, שיזם יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, ייעשה בשיתוף פעולה עם יו"ר רשות ני"ע, ענת גואטה, והממונה על שוק ההון והביטוח, משה ברקת. ב-42% מהחברות במדד מכהנת בדירקטוריון רק אישה אחת ודירקטוריון ממוצע של חברות במדד ת"א 125 מונה 7.5 חברים, ושיעור הנשים בו עומד על 23% בממוצע.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
על רקע מחקרים המעידים כי גיוון בהנהלה מעלה את התשואה של הארגון, נתונים של שוויון מגדרי רלוונטיים מתמיד מכיוון שהוכח ששילוב וגיוון מגדרי יכולים לסייע למשקיעים לנתב את כספם ולהעדיף חברות מסוימות על אחרות.
מטרת המהלך בוועדת הכנסת הוא לתמרץ חברות בורסאיות להשקיע בגיוון מגדרי. המדד יבוסס על נתוני החברות ויבדוק את אחוז הנשים בדירקטוריונים, והדירוג המגדרי שיינתן לאותה חברה ייקבע על פי האחוז הזה. המדד יקוטלג על פי חברות ירוקות שבהן הסף המינימלי הוא מעל 40% נשים בדירקטוריון, ולחברות האדומות, שבהן פחות מ-20% נשים בדירקטוריון.
ח"כ פורר אמר כי הוא סבור שאפשר לסייע לשוק לקדם שוויון מגדרי באמצעות מדד השקיפות. "המדד יאפשר למשקיעים לקבל החלטות השקעה גם על פי קריטריון השוויון המגדרי, מה שייתן לחברות דחיפה נוספת להשקיע בגיוון המגדרי", אומר פורר.