קבוצת שטראוס חותמת את הרבעון הראשון של 2021 עם ירידה של 4.9% במכירות, שהסתכמו ב-2.06 מיליארד שקל, ועלייה של 20.5% ברווח הנקי, שהסתכם ב-206 מיליון שקל. מנכ"ל שטראוס אייל דרור התייחס להתייקרות בחומרי הגלם ואמר ל-ynet "עוד לא החלטנו על העלאת מחירים".
אייל הוסיף: "ברבעון הראשון לא ראינו השפעה של מחיר חומרי הגלם אבל החל מאפריל יש שינוי משמעותי. גם בסחורות כמו קקאו שעליהן אנחנו מבוטחים על מחיר קבוע מראש נאלצנו לשלם יותר בגלל מחסור עולמי. החלב הגולמי עלה ב-14 אגורות ויש המון אירועים לא צפויים חסרי תקדים במחירי ועלות חומרי הגלם והתובלה. בברזיל העלינו פעמיים את מחיר הקפה".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
שטראוס
(צילום: shutterstock)
מהדו"ח הרבעוני של החברה עולה כי השפעת הקורונה, בעיקר בשווקיה של החברה בחו"ל עדיין ניכרים: קבוצת שטראוס רשמה ירידה של 4.9% בסך מכירותיה בארץ ובעולם בגלל המשך השפעת הקורונה על עסקיה בחו"ל.
השיפור ברווח, לצד התייעלות וצמצום הוצאות מימון, הוא כתוצאה מפעילות "חדשה": רווח הון בסך 30 מיליון שקל שהתקבל ממכירת חלק מאחזקות שטראוס בשלוש חברות מחממת הפוד טק שבבעלותהשל שטראוס. יש לציין כי ערכן הכולל של השקעותיה בחברות החממה רשום בספרים בסך של 43 מיליון שקל, כאשר השווי הריאלי שלהם מסתכם ב-149 מיליון שקל.
בנוסף, הקורונה השפיעה לטובה על הוצאות ההנהלה שירדו ב-8% באמצעות צמצום הוצאות נסיעות ואירוח. מהבחלוקה לקטגוריות של המכירות בישראל, עולה כי חטיפים וממתקים לצריכה מחוץ לבית, ירדו ב 8.4% לצד עלייה של 3.6% במכירות מוצרי המחלבה והסלטים. מכירות הקפה ירדו ב-11% בעיקר בגלל סגירת בתי קפה. בארה"ב ממשיכה הפגיעה במכירות הסלטים של "סברה" שירדו ב-19.2%. בתחום המים נהנתה שטראוס מעלייה של 18.2% במכירות - הישיבה בבית של כל המשפחה בתקופת הקורונה, צירפה לשטראוס מים 30 אלף לקוחות חדשים.