טייסי אל על דורשים מההסתדרות לבטל את ההסכם: ועד טייסי אל על פנה הבוקר (ב') להסתדרות באמצעות עורכות דינו אפרת דויטש וענבל פלמור דורי, בטענה כי ההסכם שנחתם עם ההנהלה מאחורי גבם של הטייסים פוגע קשות בשכרם ונעשה מתחת לאפם.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"החלטתכם לחתום על הסכם, התקבלה כאשר אתם מובלים ומוזנים על ידי עמדת הנהלת חברת אל על בלבד, ללא בדיקה כלכלית כלשהיא מטעמכם ובלי לאפשר לוועד אצ"א (הטייסים) להציג נתונים כלכליים", כתבו עורכות הדין ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, שחתמו על ההסכם. "החלטתם באופן מופגן שלא להקשיב לוועד אלא לקבל החלטות שרירותיות הפוגעות בזכויות של מאות טייסי החברה".
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
הטייסים טוענים כי ההסכם שעליו חתמה ההסתדרות עם ההנהלה נעשה בקלות דעת המפלה באופן קיצוני בין טייסים החברה לשלושת המגזרים האחרים בחברה: ועד אצד"א (דיילים ומשב"ים), ועד מנהלי וועד תחזוקה והנדסה. הטייסים ציינו כי ההסכם, שאמור להוביל להתייעלות של 110 מיליון דולר בחברה, היה אמור מלכתחילה לגלם התייעלות של 94 מיליון דולר בלבד- כסף שלדבריהם יוצא היישר ממשכורתיהם ומתנאי העסקתם.
"שבועות קודם לכן לא הצליח ועד הטייסים להיפגש עם הנהלת החברה או ההסתדרות על מנת לדון בהבראה, כאשר ההסתדרות מכשילה את התחייבות החברה להקצאת מניות כנגד הפחות שכר", כתב הוועד באמצעות עורכות דינו. "ההסתדרות, תוך ייצוג בלתי הולם, פעלה ברשלנות בחוסר שקיפות וויתרה על כל בדיקה. היא חתמה על טבלה מעוותת וחד צדדית אשר הוכתבה על ידי הנהלת החברה".
ועד הטייסים טוען כי ההסכם מקצץ בכ-30% מעלות העסקתם ושכרם של טייסי החברה מעבר לתקופת הקורונה, דבר שלטענתם מפלה אותם ביחס לשאר המגזרים בחברה. הוועד מתח ביקרות קשה על ההסתדרות וציין כי נעשתה "חתירה להסכמות עם החברה מאחורי גבם של הטייסים, חוסר שקיפות העולה לכדי הונאה, וייצוג ועד הטייסים ברשלנות ובחוסר אחריות משווע והסכמה להשארת הגזירות על כנן, גם לאחר תקופת משבר הקורונה ותום תקופת ההסכם, דברים מחייבים את ביטול ההסכם".
בהמשך ציינו עורכות הדין בשם ועד הטייסים כי "מנהיגות אמיתית לא נמדדת בהסתרה, בכפייה או בכוחנות. מנהיגות אמיתית נמדדת בנכונות להודות בטעות לפעול לתיקונה ותקן את המעוות. כמנהיגי עובדים, אנו קוראים לכם לבטל את ההסכם באופן מיידי ובטרם שהתקיימו התנאים לכניסתו לכאורה של ההסכם לתוקף".