אל על הודיעה כי החליטה להאריך את החל"ת של עובדי החברה עד 31 ביולי 2021. זאת ברקע הדיונים שיתקיימו באוצר השבוע, שבמהלכם יוחלט מה תהיה מדיניות המשך החל"ת אחרי 30 ביוני - התאריך שבו אמור להיפסק תשלום דמי אבטלה למובטלי הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי הודעת החברה בדיווח לבורסה מיום חמישי האחרון, נכון למועד זה מצויים בחל"ת 2,225 עובדים של החברה ושל החברות הבנות שלה. החברה ציינה כי חזרה הדרגתית של עובדים מחל"ת תהיה בהתאם להיקף הטיסות המתוכנן.
1 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
מטוסי אל על על הקרקע בנתב"ג
(צילום: EPA)
בחודש שעבר החזירה אל על כ-300 עובדים, ביניהם נציגי שירות וכספים שהוכשרו באופן ייעודי על מנת לקדם את החזר הכספים ללקוחות החברה. מנכ"ל אל על, אביגל שורק, התחייב כי במהלך יוני החברה תשלים את החזר הכספים ללקוחותיה בישראל. בהודעה שהוציא מטעמו, ציין שורק כי נכון לסוף חודש מאי בוצע החזר של כ-85% מהחוב. אל על לא ציינה בדו"חותיה הכספיים את סכום החוב הנותר, אולם על פי הערכות דובר בזמנו על כ-120 מיליון דולר.
ברקע ההודעה של אל על - נפתח שבוע של הכרעות באוצר, בין היתר, בנוגע למדיניות החל"ת אחרי סוף יוני. בראשית השבוע השני שלו בתפקיד יצטרך שר האוצר החדש, אביגדור ליברמן, להחליט האם ולמי תמשיך המדינה לשלם דמי אבטלה החל ב-1 ביולי, והאם הממשלה תידרש להמשיך ולתמוך במענקים כלשהם במגזר העסקי ובעצמאים, גם אחרי 30 ביוני - המועד שבו יסתיים חוק הקורונה המיוחד בתחומים הללו.
על פי המצב הקיים - תשלומי דמי האבטלה והמענקים לעצמאים ולחברות מסתיימים סופית ב-30 ביוני. בניגוד לדעת שר האוצר היוצא, ישראל כץ, כי יש להמשיך ולשלם לרוב ציבור מחוסרי העבודה דמי אבטלה עד לראש השנה, ליברמן כבר החליט שדמי האבטלה יצומצמו עד מאוד.
על פי גורמים בצמרת משרד האוצר, ככל הנראה יוחלט כבר היום, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, כי תשלומי האבטלה יימשכו רק למובטלי ענפי התיירות והתעופה, השרויים עדיין במשבר קשה, ולמובטלים המבוגרים, בני 45 ומעלה. בעניין הזה ייפגש ויתייעץ בראשית השבוע ליברמן עם מנכ"לי המוסד לביטוח לאומי ושירות התעסוקה.