קני רוזנברג, שקיבל לפני כמה ימים אישור להפוך לבעל שליטה באל על יחד עם בנו, מחזק את אחיזתו בדירקטוריון חברת התעופה. בישיבת דירקטוריון היום בערב (ד') מונה עמיקם בן צבי כיו"ר זמני של אל על במקומו של דוד ברודט שפרש השבוע במפתיע לאחר כחצי שנה בתפקיד. בן צבי הוא איש אמונו של קני רוזנברג ושימש נציגה של המשפחה במהלך הרכישה של אל על. עד כה שימש סגן יו"ר הדירקטוריון.
בן צבי (70), תושב פתח תקוה, עשה בהצלחה שורת תפקידים בכירים לאורך השנים. בין היתר היה מנכ"ל חברת עמידר, מנכ"ל המשביר לצרכן, מנכ"ל חברת נחושתן ויו"ר מכון התקנים. בעבר החזיק בכ-5% ממניות חברת דן, ואף ניהל עבורה מכירת כ-300 יחידות דיור בפרויקט צמרות דן.

גורמים מקורבים לחברה העריכו כי יתכן שמינוי של בן צבי למרות שהוגדר כיו"ר חליפי יהפוך למינוי קבע, או מינוי ממושך. במקביל הודיעה פרופ' גבריאלה שליו על פרישתה מדירקטוריון אל על. לדבריה עשתה זאת מסיבות אישיות ומחויבות לאקדמיה. במקומה ימונה דירקטור מאנשי שלומו של קני רוזנברג בשם דרל הגלר מארה"ב, המשמש מנהל הנכסים ברשת בתי האבות סנטר אוף קר שבבעלות משפחת רוזנברג.
נזכיר, כי קבלת היתר השליטה לקני רוזנברג התקבלה בהפתעה משום שבמשך הליך הרכישה של אל על הכחישו באי כוחו שאלי רוזנברג, הקונה הרשמי של החברה ובנו של קני, הוא רק איש קש של אביו. בחודש האחרון קיבל קני אזרחות ישראלית ובכך נסללה הדרך להיותו בעל השליטה הרשמי (השליטה באל על מחייבת אזרחות ישראלית).
עד כה השקיעה המשפחה למעלה מ-200 מיליון דולר ברכישת החברה, שסיימה את הרבעון הראשון של שנת 2021 בהפסד של 86 מיליון דולר ועדיין מצבה הפיננסי קשה והערת עסק חי מלווה את דו"חותיה.
התחזיות כי עולם התעופה יחזור למימדים נורמליים עד לפסח האחרון התבדו היות והקורנה עדיין משתוללת באירופה ובשאר העולם. היום הודיע מנכ"ל אל על כי החברה תחזיר במהלך חודש יוני את יתרת חובה לנוסעים הישראלים בגין טיסות שהתבטלו. מדובר בחוב בסך כ-120 מיליון דולר שיוחזר מתוך כספי הסיוע שקיבלה החברה מהממשלה בסך 210 מיליון דולר.