נעילה ירוקה היום (ב') בבורסה בת"א, ברקע העליות החדות בפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט: המדדים ת"א 35 ות"א 125 טיפסו ב-1.6% וב-1.7% בהתאמה, לאחר שמוקדם יותר קפצו ביותר מ-2%. מדד הבנקים קפץ ב-2.6%, מזרחי טפחות זינק ב-4.6%. פתאל ביום שני של עליות חדות, זינקה ב-13.6%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
קבוצת דלק צפויה להשלים היום את גיוס ההון - דלק קידוחים זינקה ב-9.5%. עוד בלטו - חברה לישראל התחזקה ב-7.8%, נאוויטס ורציו המריאו ב-12.3% ו-12.2% בהתאמה, דור אלון טיפסה ב-8.6%.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
(צילום: ירון ברנר)
לפי הערכות הנהלת פתאל, בגלל משבר הקורונה שהביא לעצירת פעילות החברה ולסגירת מרבית מלונותיה, ברבעון הראשון, השני והשלישי של 2020 תרשם ירידה מהותית מאוד ב-EBITDAשל החברה ביחס לרבעונים המקבילים, וכתוצאה מכך החברה לא תעמוד השנה באחד או יותר מהקובננטים שהיא התחייבה לעמוד בהם במסגרת שטרי הנאמנות של האג"ח. הפרה כזו תאפשר למחזיקים לדרוש פירעון מיידי של החוב כלפיהם שמסתכם בכמיליארד שקל.
ביום חמישי האחרון ביקשה פתאל ממחזיקי האג"ח ויתור זמני על בדיקת חלק מאמות המידה הפיננסיות לצורכי זכאות המחזיקים לדרוש פירעון מיידי.
גיוס ההון של קבוצת דלק נדחה מאתמול להיום, בלחץ רשות ניירות ערך. הרשות תעקשה שהגיוס יתבצע רק לאחר שדלק תפרסם את מתווה ההסכמות עם נציגות האג"ח (שאכן פורסם אתמול בערב) ומכאן העיכוב. במקביל, דלק הודיעה על התקדמות במגעים למכירת חלקיה במאגדי כריש ותנין. בקבוצת דלק טוענים ש"המשא ומתן נמצא בשלבים מתקדמים ובכוונת החברה לחתום בימים הקרובים על הסכם מחייב", כאשר על פי ההערכות מי שיקנה את הזכות לקבל תמלוגים היא קרן התשתיות החדשה של עמוס לסקר, לשעבר מנכ"ל חברת החשמל.
רכישת רשת שוויצריה הקטנה ואיחוד תוצאותיה ברבעון הראשון השנה, אפשרו לקופיקס להציג עלייה של 10.5% במכירות שהסתכמו ב-76 מיליון שקל. בנטרול התוספת למכירות, היתה קופיקס חותמת את הרבעון הראשון השנה עם ירידה של 6.7%.
אזהרת רווח בבנק לאומי: הבנק הודיע אתמול כי הוא צפוי לסיים את הרבעון הראשון בהפסד של 200-300 מיליון שקל. בבנק מציינים כי ההפסדים צפויים להיגרם מהפרשות גבוהות להפסדי אשראי, וכן מהפסדים בפעילות בשוק ההון לנוכח הירידות החדות בשווקים שנרשמו בחודש מרץ.
אתמול ננעלה הבורסה בעליות חדות: מדד ת"א 35 קפץ ב-3.3%, ת"א 125 זינק ב-3.6%, מדד הבנקים התחזק ב-2.9% - פועלים טיפס ב-3.9%. קבוצת דלק נסקה אמול ב-15.8%, שותפות דלק קידוחים שבבעלותה ניתרה ב-17.6%. עוד בלטו בת"א 35 - פתאל התחזקה ב-13.4%, לייבפרסון קפצה ב-7.5%, מליסרון עלתה ב-7.1%, נייס טיפסה ב-5.8%, טבע הוסיפה 5.7%.
פורסם לראשונה: 10:12, 18.05.20