המסחר בבורסה בת"א השבוע ננעל באקורד צורם עם ירידות עזות היום (ה') במדדים המובילים: מדד ת"א 35 נפל ב-4.3%, ת"א 125 צלל ב-4.5%. מניית לאומי קרסה ב-5.8%, מדד הבנקים איבד 5%. טבע ירדה ב-6.3%, כל מניות ת"א 35 ננעלו באדום.
הירידות החדות נרשמו בהשפעת השווקים בעולם, אך גם בשל דו"חות של חברות ציבוריות בישראל שהורידו את התחזיות לשנה הנוכחית, והובילו לירידות במניות של אותן חברות. הבורסה רשמה היום יום רביעי של ירידות (עליות נרשמו השבוע רק ביום א').
מניית פתאל נפלה ב-16.2%, רשת המלונות תנפיק זכויות בהיקף של 100 מיליון שקל. דלק צנחה ב-16.5%. מדד הנפט והגז נחתך ב-6.8%. גם אל על הייתה בפוקוס היום - אחרי שרשמה הערת עסק חי. מניית חברת התעופה ירדה ב-0.8% (לאחר שדווקא זינקה מוקדם יותר סביב 7%). אפי נכסים ירדה ב-6.1%, לאחר אזהרת רווח.
שטף של דו"חות פורסמו היום, ביניהם בלטו: פועלים ירד ב-3.1%, סאפיינס צללה ב-12%, נייס נחתכה ב-6%.
בסיכום שבועי: מדד ת"א 35 נחתך ב-5.7%, כמו גם מדד ת"א 125. ת"א נפט וגז התרסק השבוע ב-12%, ת"א בנקים לא הרבה יותר טוב - נפל ב-10.1%. מדד ת"א טכנולוגיה הוא היחיד שסיים בירוק את השבוע עם עלייה של 0.03%. לייבפרסון סיימה בראש המדד המוביל עם עלייה של 9.7%, אחריה בזק עם 9.6%. בתחתית המדד, דלק שצללה ב-29.2%. באטם בראש מדד ת"א 90, קפצה ב-25.4%, רציו צנחה ב-20.9% בתחתית..
2 צפייה בגלריה
הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
(צילום: ירון ברנר)
קבוצת דלק פרעה היום את החוב שלה של 100 מיליון שקל לבנק לאומי, כך נודע לכלכליסט. מדובר בחוב שבעטיו התנהל הליך משפטי בבית המשפט המחוזי בתל אביב בסיומו פסק השופט חגי ברנר כי דלק תצטרך לעמוד בפרעון החוב והסיר צו מניעה זמני שפסק יומיים קודם.
לאומי ניהל מו"מ עם הפניקס למכור את ההלוואה, אבל הפניקס חזרה בה לאור מורכבות ההלוואה ובהתערבות רשות שוק ההון. גם מו"מ עם אמיר דיין וטדי שגיא לא צלח לאור המורכבות של ההלוואה. בסופו של דבר פרעה דלק היום את ההלוואה ממקורותיה אחרי שרמזה על כך כבר לפני יומיים כי בכוונתה לפרוע אותה. נציגות האג"ח עודכנה במהלך. ההלוואה הוחזרה מכספים ששיחררה דלק במכירת מנחות הפניקס בעיסקאות סוואפ.
התקדמות במגעים בין דלק לנציגות האג"ח: ההצבעה על הפרעון המיידי שוב נדחית - לכלכליסט נודע כי בעקבות התקדמות במגעים עומדת הנציגות להודיע על דחיית ההצבעה על העמדת החוב לפרעון מיידי, ובמקום לקיים אותה היום אחה"צ הם יקיימו אותה ביום רביעי הבא. בנוסף תתקיים ביום ראשון אסיפת התייעצות.
קבוצת דלק ממשיכה לממש אחזקות: החברה שבשליטת יצחק תשובה מכרה את הנתח שלה במהדרין (18.55%) תמורת 73.8 מיליון דולר - פרמיה של 12.7% על מחיר הנעילה של המניה אתמול.
שותפות דלק קידוחים פירסמה אתמול בערב הודעה שצפויה להטריד את קבוצת דלק, בעלת השליטה (55%) בה שנאבקת באפשרות של הגעה להסדר חוב. לפי דלק קידוחים, שמחזיקה בכ-45% ממאגר לווייתן ובכ-22% ממאגר תמר, היא צפויה לרשום בשנה הנוכחית ירידה של 10%-20% בהכנסות ממאגרי הגז. זאת בעקבות משבר הקורונה שהוביל לירידה בביקוש לגז ובנפט.
2 צפייה בגלריה
יצחק תשובה
יצחק תשובה
יצחק תשובה
(צילום: צביקה טישלר)
מניית אלקטרה נדל"ן נחתכת ב-2.5% לאחר הדו"חות הרבעוניים: ההכנסות צללו ביותר מ-36%, עמדו ברבעון הראשון על 22.8 מיליון שקל, והרווח הנקי נחתך ב-2.9%. החברה מייחסת את הירידה בהכנסות בעיקר בשל אי זכאותה לדמי הצלחה בחלק מהנכסים. גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "ממוקדים במגורים להשכרה בארה"ב שנחשב מהיציבים בשוק הנדל"ן שם. גם בתקופות של קשיים כלכליים, קורת גג היא צורך בסיסי ולא מותרות".
אל על מחכה לסיוע: הערת עסק חי בדו"חות, 90% מהעובדים בחל"ת - החברה רשמה בשנה החולפת הפסד של 60 מיליון דולר, לעומת הפסד של 52 מיליון דולר ב-2018. בעקבות משבר הקורונה, ההנהלה והדירקטוריון הודיעו על הפחתת שכר בשיעור של 20%.
סאפיינס עמדה בתחזית השוק, אך הורידה את צפי ההכנסות ל-2020 - המניה צוללת ב-7%. ההכנסות והרווח הנקי המתואם עלו ב-17.9% ו-23.8% בהתאמה ועמדו ברף העליון של טווח תחזיות השוק; רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס: "ייתכנו עיכובים בחתימה על עסקאות חדשות שישפיעו על ההכנסות, שינינו טווח צפי ההכנסות השנתיות, ואנו משאירים את תחזית הרווח התפעולי השנתי".
אפי נכסים נופלת לאחר אזהרת רווח: הקורונה תגרום להפסדי שערוך של עד 295 מיליון שקל - חוסר הוודאות בשווקים שבהם פועלת החברה יוצר חשש מגלישה למיתון באותן המדינות לפרק זמן לא ידוע. החברה מעריכה שהפסדי השערוך יובילו להפסד מיוחס לבעלי המניות של עד 270 מיליון שקל.
רשת מלונות פתאל דיווחה היום על הנפקת זכויות בהיקף של כ-100 מיליון שקל במטרה להגדיל את מקורותיה הכספיים - המניה צונחת ביותר מ-8%. דוד פתאל בעל השליטה בחברה מתחייב להשקיע בהנפקה כ-57 מיליון שקל.
נייס צוללת לאחר הדו"חות - אמנם עמדה ברף העליון של התחזיות, אך משכה את הצפי שסיפקה לשנת 2020. עיקר העלייה בהכנסות הרבעון נבעו משירותי הענן של החברה שעלו ב-26.9%. ברק עילם, מנכ"ל נייס: "בעוד שאנו עומדים בפני מצב של חוסר ודאות בטווח הקצר בשל הסביבה הכלכלית, אנו ממשיכים לראות צמיחה גבוהה בעסקי הענן שלנו".
בנק הפועלים פירסם הבוקר את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2020. הרווח הנקי צנח ב-76.6% ביחס לרבעון המקביל בשנה הקודמת ועמד על 192 מיליון שקל לעומת 821 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הירידה החדה נרשמה בעקבות השפעות מגפת הקורונה על הבנק, וכן מהגדלת ההפרשה להפסדי אשראי. בשל אי הוודאות ביחס להשפעות המשבר, הגדיל הבנק את ההפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי ברבעון ב-603 מיליון שקל.
הבורסה בתל אביב מתנהלת היום ברקע הירידות החדות שנרשמו אתמול בניו יורק, ולאחר רצף של שלושה ימים שליליים בבורסת ת"א ובבורסות המובילות בעולם.
פורסם לראשונה: 10:21, 14.05.20