האם גם אתם קיבלתם הודעה מאפליקציית המוניות גט (Gett), לפיה כל הכבוד לכם, "הגעתם לסטטוס קפטן ושודרגתם לצי מוניות מפואר יותר"? או שנתבשרתם כי "הנהג שבדרך אליך הוא אחד המצטיינים שלנו" וחשתם שזאת לא באמת הטבה על כל ההזמנות הרבות שהזמנתם דרך האפליקציה?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, נטען כי לקוחות גט (לשעבר גט טקסי) מוציאים מאות ואלפי שקלים בחודש על הזמנת מוניות, אבל החברות ב"מועדון הלקוחות" של גט, לא באמת מניבה להם הטבות או הנחות.
4 צפייה בגלריה
הטעיה של הצרכנים? גט
הטעיה של הצרכנים? גט
הטעיה של הצרכנים? גט
הבקשה לתביעה, שמוערכת ב-2.5 מיליון שקל, בהתאם למספר הלקוחות של החברה, הוגשה על ידי לקוחת אפליקציית המוניות באמצעות עו"ד ליעד ורצהיזר, בטענה שחלוקת הנקודות מטעה צרכנים.
4 צפייה בגלריה
בקשה תביעה ייצוגית נגד גט
בקשה תביעה ייצוגית נגד גט
לפי גט, "ככל שצוברים יותר נקודות מתקדמים לסטטוס גבוה וזוכים בדברים טובים"
(צילום מסך)

הלקוחות נוסעים ומשדרגים סטטוס ולא מקבלים הטבות

באפליקציה נכתב: "מה הנקודות נותנות לי? המון! ככל שצוברים יותר נקודות, מתקדמים לסטטוס גבוה וזוכים בדברים טובים, כמו: נסיעות עם נהגים בדירוג גבוה, שדרוג למוניות פרימיום ועוד". כשלקוחות מנסים לברר מה פירוש המילה "עוד" הם מקבלים מענה עמום או מטעה, כך נטען.
בנוסף נטען כי בפועל, מצג זה מוצג ללקוחות למעלה משבע שנים, אך צבירת הנקודות לא מקנה ללקוחות דבר וחצי דבר. לטענת הלקוחה, מדובר בהשפעה בלתי הוגנת האסורה על פי חוק, באמצעות יצירת רושם כי צרכן זכה בפרס או בהטבה אחרת כשאין פרס כאמור.
הנקודות של גט מקנות 23 סטטוסים בדירוג עולה, כמו "מאסטרים" "שליטי הכביש", "אבירים", או "סולטנים", אבל אין לכך שום משמעות, כך נטען. החברים במועדון מתחילים כ"דנדשים" עם אפס נקודות ממשיכים כ"מתחילנים" עם 40 נק', וממשיכים לסטטוסים שונים בקפיצות של 100 נקודות, 500 נקודות ואז עשרת אלפים נקודות. לסטטוס "דוכסים" למשל מגיעים עם 40 אלף נקודות. צבירת הנקודות נעשית באמצעות נסיעות מרובות, הזמנת חברים לנסיעה ראשונה, דירוג הנסיעה באפליקציה, שיתוף הסטטוס ברשתות חברתיות והשלמת פרופיל משתמש מלא, כלומר מתן מידע פרטי לאפליקציה.
4 צפייה בגלריה
תביעה ייצוגית נגד גט
תביעה ייצוגית נגד גט
הנקודות של גט מקנות 23 סטטוסים בדירוג עולה, כמו "מאסטרים" "שליטי הכביש", "אבירים", או "סולטנים", אבל אין לכך שום משמעות, כך נטען
(צילום מסך )

4 צפייה בגלריה
תביעה ייצוגית נגד גט
תביעה ייצוגית נגד גט
(צילום מסך )

"זה סוג של משחק אין לזה משמעות"

הלקוחה פנתה לשירות הלקוחות ב-2018 בשאלה: מה נותן לה הסטטוס שלה ונענתה: "כרגע אין עדיין הטבות בהתאם לניקוד שאת מגיעה אליו, אך אנחנו עובדים על זה". היא שאלה שוב ב-2019 ונענתה: "בקרוב מאוד ניקוד גבוה יקנה גם הטבות חדשות ומשמעותיות יותר. מזמינים אותך לעקוב אחרינו בפייסבוק ותהיי מהראשונים לדעת באלו הטבות מדובר". היא פנתה שוב לחברה ביולי 2020 ושאלה מה נותן לה סטטוס אבירים ונענתה: "זה סוג של משחק באפליקציה. אין לו שום משמעות". נאמר לה גם ש"הניקוד הוא פנימי" וכן שאין לזה משמעות וזה רק נותן אינדיקציה לרמת הוותק של הלקוח.
לטענתה, החברה נהנית שנים מנאמנות של הלקוחות, מפרסום חינם של השירות על ידם באמצעות שיתוף הסטטוס ברשתות החברתיות ומהזמנת חברים להשתמש באפליקציה, משימוש מוגבר באפליקציה ומשיתוף פרטים אישיים ולמרות זאת, גט אינה מקיימת את חלקה בהסכם. ההפסד הכספי של לקוחות גט בשבע השנים האחרונות מוערך ב-200 שקל ללקוח ועל עוגמת נפש מגיע להם 100 שקל.
מגט נמסר בתגובה: "החברה קיבלה את הבקשה לידיה בימים האחרונים. היא תלמד אותה ותגיב לגופו של עניין בבית המשפט".