המסחר בוול סטריט (ה'): המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הערב במגמה מעורבת, על רקע חששות ממספר המובטלים הגבוה שנרשם בארה"ב השבוע. דאו ג'ונס איבד 0.2%, בעוד S&P 500 עלה ב-0.1%. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3%. בלטה במסחר היום מניית ספוטיפיי שזינקה ב-12.7% לאחר דיווח על חוזה שחתם שירות הסטרימינג עם קים קרדשיאן להפקת פודקאסט בשירות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ספוטיפיי חתמה על הסכם בלעדיות עם קרדשיאן, שתשדר באפליקציה תוכנית בנושא הרשעות לא מוצדקות במערכת הפלילית האמריקנית. בכך מצטרפת כוכבת הריאליטי לשדרן ג'ו רוגן, שבחודש שעבר חתם על חוזה תקדימי להעברת הפודקאסט המצליח שלו לשירות הסטרימינג. הפרטים הפיננסים של ההסכם לא נחשפו, אך ההערכה היא כי קרדשיאן תרוויח פחות מ-100 מיליון דולר שהוענקו לרוגן. קרדשיאן שיתפה בעבר פעולה עם פרויקט 'חפים מפשע' (Innocence Project) הפועל לשחרור וזיכוי בני אדם שהורשעו שלא בצדק.
2 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
(צילום: Getty Images)
מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ננעל היום בעלייה של 2.3% ונקבע על 38.8 דולר לחבית. העלייה נרשמה לאחר שחברות בולטות באופ"ק הדגישו את החשיבות של עמידה מלאה ביעדי הקיצוץ שנקבעו לזהב השחור והובילו מהלכים במסגרתם עיראק וקזחסטן יפצו את יתר החברות על חוסר יכולתן לעמוד ביעדי הקיצוץ שנקבעו בחודש שעבר.
הזהב ירד היום ב-0.3% (4.5 דולר) למחיר של 1,731.10 דולר לאונקיה. ברקע לנסיגה בשווי המתכת היקרה, בשורה מסין: "דיווחים מביג'ינג כי הצליחה להשתלט על התפרצות הנגיף החלישו את הזהב", כך לדברי אדוארד מויה Edward Moya, אנליסט שוק בכיר בחברת הברוקרים OANDA.
מספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב עמד בשבוע שעבר על 1.5 מיליון, ירידה של 58 אלף בהשוואה לשבוע שקדם לו (אז עמד מספר הבקשות על 1.566 מיליון) - תחזיות הכלכלנים עמדו על 1.3 מיליון בקשות. זהו השבוע ה-13 ברציפות שבו מספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה עולה על מיליון. מספר הבקשות הנמשכות, שעומדות בפני רשויות התעסוקה לפחות שבועיים, ירד ב-62 אלף ל-20.5 מיליון.
נעילה שלילית באירופה: מדד דאקס הגרמני רשם ירידה של 0.8%, בהובלת חברת התשלומים וויירקארד שקרסה ב-62.5% עקב חשד להונאה במאזן החברה. מדד פוטסי נסוג ב-0.5% על רקע הרחבת תוכנית הרכישות מצד הבנק המרכזי בבריטניה ב-100 מיליארד פאונד. מדד קאק הצרפתי נחלש ב-0.8%. עוד בלטו במסחר: לופטהנזה מחקה 3.9% בפרנקפורט, איירבוס איבדה 2.8% בפריז.
2 צפייה בגלריה
אנשים צעירים משקיעים בבורסה
אנשים צעירים משקיעים בבורסה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) הרחיב את תוכנית ההקלה הכמותית ב-100 מיליארד פאונד נוספים שיזרים לשוק כדי לתמוך בכלכלה הבריטית בעקבות הפגיעה ממשבר מגפת הקורונה. הסכום הנוסף יצטרף לתוכנית הרכישות שהיקפה עומד כבר על 645 מיליארד פאונד, כך שהבנק ירכוש אג"ח בסכום של 745 מיליארד פאונד.
הריבית נותרת ללא שינוי, ברמה של 0.1%. בישיבת הבנק בחודש מרץ הרחיב ה-BOE בראשות המושל אנדרו ביילי את תוכנית הרכישות שלו ב-200 מיליארד פאונד ולקראת הישיבה היום מרבית ההערכות היו לתוספת של 100 מיליארד נוספים - ואולם היו גם שציפו לסכום גבוה יותר, של 150 מיליארד פאונד. שמונה מבין תשעת חברי המועצה המוניטארית הצביעו בעד ההרחבה - המתנגד היחיד היה אנדי האלדן (Andy Haldane), הכלכלן הראשי של הבנק.

הנפילה של ווירקארד

חברת התשלומים הגרמנית ווירקארד (Wirecard): רואה החשבון המבקר, ארנסט אנד יאנג, פרסם דו"ח לפיו חסרים במאזן החברה 1.9 מיליארד אירו - רבע מהמאזן.
בארסנט אנד יאנג ציינו שגורמים בחברה מסרו להם מסמכים שנועדו להנות את רואי החשבון, ולספק מצג כאילו אין בעיה במאזן. "מועצת המנהלים של ווירקארד עובדת איתנו באינטנסיביות בניסיון להגיע להבנות על המצב", נאמר בהודעת E&Y.
ווירקארד נמנית על מדד הדגל של בורסת פרנקפורט, דאקס, והיא אחת מחברות התשלומים החזקות ביותר בגרמניה ובאירופה.

בשאר העולם

באוסטרליה, מדד סידני ירד ב-0.5% אחרי שהממשלה דיווחה על עלייה גבוהה מהצפוי בשיעור האבטלה, שעלה ל-7.1% בחודש מאי, בניגוד לציפיות לעלייה של 7%. לפי הדיווח, שיעור האבטלה היה גבוה מ-9% אם היה לוקח בחשבון אנשים שפוטרו אבל לא הגישו בקשות רשמיות לחיפוש עבודה.
מספר המועסקים באוסטרליה ירד ב-228 אלף בחודש החולף, ובסך הכל 835 אלף איבדו את משרתם בשני החודשים האחרונים. "אלה מספרי אבטלה הרסניים, הם חושפים את הכאב האמיתי שאיתו מתמודדים האוסטרלים בעקבות נגיך הקורונה", אמר שר האוצר האוסטרלי, ג'וש פרידנברג. "אלה לא רק מספרים. אלה החברים, בני המשפחה, הקולגות והשכנים שלנו".
פורסם לראשונה: 11:25, 18.06.20