גל פיטורי הקורונה ממשיך: ועד עובדי חברת ECI טלקום, העוסקת בפתרונות תקשורת ורשתות למפעילי תקשורת, הגיע להסכמות מול ההנהלה על פיטורי עובדים בחברה, הזימונים לשימועים החלו. זאת בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז בחברה בסוף חודש יוני. במכתב שנשלח אתמול לעובדים מהוועד ומההנהלה נכתב כי בימים הקרובים יחלו לזמן עובדים לשימועים. יו"ר ועד החברה, אופיר לוי, מסר כי הם הפחיתו את מספר המפוטרים מכ-100, כפי שהתכוונה החברה, לכ-50 עובדים, מהם עובדים ותיקים שייצאו לפנסיה מוקדמת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השימועים צפוים להתחיל להתקיים לקראת סוף השבוע ותחילת שבוע הבא. הפיטורים המתוכננים הם רוחביים וצפויים לכלול אחוזים גדולים של מהנדסים (פיתוח, תפעול, שיווק וכדומה), אבל גם ממחלקות נוספות כמו משאבי אנוש, כספים ומחלקה משפטית.
1 צפייה בגלריה
משרדי חברת ECI בפתח תקווה
משרדי חברת ECI בפתח תקווה
משרדי חברת ECI בפתח תקווה
(צילום: אוראל כהן)
ECI טלקום נפגעה בעקבות משבר הקורונה. החברה מעסיקה כיום כ-800 עובדים, רובם במטה הפיתוח של החברה בפתח תקווה ומקצתם במרכז הפיתוח בבאר שבע. בסוף 2019 נרכשה החברה על ידי חברת ריבון האמריקאית בעסקה ששווייה 486 מיליון דולר. בסוף חודש יוני האחרון הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה על רקע עסקת הרכישה.
במכתב שנשלח אתמול לעובדים נכתב כי "בעקבות מגפת הקורונה העולמית וקרשיים עסקיים אחרים אנו מכירים בצורך בלתי נמנע בצמצום כוח אדם בכל העולם. אצלנו בישראל ניהלו ההנהלה והוועד שיח פתוח ומעמיק לאורך שבועות, במטרה משותפת לצמצם את הצעדים הנדרשים ואת השפעתם על העובדים. זהו תהליך כואב מאוד אך הכרחי. לכן היינו מחוייבים ונחושים למצוא פתרונות ככל האפשר, מצד אחד להוריד את כמות העוזבים את החברה ככל שניתן ומצד שני לסייע משמעותית לעוזבים על מנת לאפשר להם השתלבות מחדש בשוק העבודה.
"לאחר משא ומתן ארוך וייסודי הגיעו ההנהלה והוועד להסכמות בנוגע לתהליך בישראל. בימים הקרובים יישלחו זימונים לשימוע לעובדים הרלוונטים ומול כל עובד יתקים תהליך אישי. אנחנו יודעים כי תקופת חוסר הוודאות בזמן המשא ומתן היתה לא פשוטה עבור רובכם, אנחנו מבינים זאת ועשינו כל מאמץ לקצר אותה ככל שניתן. אנחנו חושבים כי התוצאות של המשא ומתן חשובות וההסכם שהושג מחבר את טובת החברה והועדים עם הסכם מכבד ומסייע לעוזבים".
לוי מסר בשיחה עם ynet שהדיונים של ההנהלה החלו לפני כחודש וחצי, עם היוודע כוונת ההנהלה לצמצם את מספר עובדי החברה. "נאלצנו להכריז סכסוך עבודה תוך כדי תנועה ולבסוף הצלחנו להגיע להבנות ולייצר מצב שבו נפרדים מכמות יותר מצומצמת של עובדים ובתנאים יותר מיטיבים, כמו פנסיה מוקדמת לוותיקים ופיצויים מוגדלים. בזכות המשא ומתן שניהלנו הגענו לתוצאות שמאפשרות להיפרד מעובדים בכבוד, ושמאפשרות אופק למי שנשאר בחברה".