המחיר הכי נמוך - כבר לא רק בבוקינג: חברת התיירות בוקינג (booking.com), שמחזיקה באתר הזמנת חדרי מלון, חתמה על צו מוסכם עם הרשות לתחרות, לפיו תסיר מהסכמים עם בתי מלון ומקומות אירוח בישראל את האיסור על פרסום מחירים ותנאים טובים יותר בפלטפורמות מקוונות אחרות.

בנוסף, לפי הצו, בוקינג לא תוכל למנוע מבתי מלון להציע מחירים או תנאים טובים יותר באמצעים שאינם מקוונים (אופליין). כך למשל, מלונות יוכלו להציע ללקוחות מחיר נמוך יותר בטלפון או בדלפק המלון (כל עוד אלו לא מפורסמים אונליין לציבור הרחב). מלונות יוכלו להציע גם סוגי חדרים שונים בפלטפורמות אונליין מתחרות או באתר הבית שלהם, לעומת אלו שמוצגים בבוקינג.
1 צפייה בגלריה
בוקינג
בוקינג
בוקינג
(צילום: shutterstock)
מדובר בהתחייבויות דומות לאלה שנטלה על עצמה בוקינג באירופה ב-2015, בעקבות בדיקה משותפת של רשויות התחרות באיטליה, צרפת ושבדיה. בישראל, רשות התחרות פתחה בהליך בדיקה בעקבות תלונות כי הגבלות אלו קיימות גם מול מלונות בישראל. הממונה הגיעה להסכמות האמורות עם בוקינג בשלב מוקדם בבדיקתה בטרם התקבלו ממצאים כלשהם בדבר הפרה של החוק או פגיעה בתחרות.
יחד עם זאת, מלונות עדיין לא יוכלו לפרסם הצעות נמוכות נקודתיות, שהם מציעים ללקוחות אמצעים לא מקוונים. כלומר, מלונות יכולים להציע מחירים נמוכים מאלו שהם מפרסמים אונליין בטלפון, דלפק הקבלה במלון, סוכנויות נסיעות, סמסים ומייל, אך מתחייבים שלא לפרסם אותם בפומבי. המלון יכול לפנות לאורחים שהיו בו בעבר או להציע הצעות אטרקטיביות לקבוצות, כל עוד זה לא יפורסם לכלל הציבור.
הממונה על התחרות פרסמה היום (ה') את הצו להערות הציבור למשך 30 יום, ובכפוף לשמיעת ושקילת ההערות הוא יוגש לאישור בית-הדין לתחרות. הוראותיו ייכנסו לתוקף תוך 6 חודשים ויהיו תקפות לארבע שנים.
מהממונה על התחרות מיכל הלפרין, נמסר בהודעה לעיתונות כי "הצו המוסכם הוא ביטוי למדיניות הרשות לפיה החובות מכוח חוק התחרות הכלכלית אינן פוסחות על חברות גלובליות הפועלות בישראל. ראוי שחברות בינלאומיות יישמו את ההוראות של רשויות תחרות בעולם שניתנו בעניינן - גם בישראל, כך שהצרכן הישראלי לא יהיה בנחיתות ביחס לצרכנים במדינות אחרות".