ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, קרא היום (שלישי) לממשלה לפתוח את אילת בהתאם למתווה ייעודי שלדבריו גיבשה העיר ביחד עם גורמים במשרד הבריאות, לפיו הכניסה לעיר תורשה לאדם שהוזמן על ידי גורם מארח ושיש לו אישור רפואי ממשרד הבריאות. לפי התוכנית, העיר תוגדר כ"אי ירוק" סגור והכניסה אליה תתאפשר אך ורק דרך כביש 90 או כניסה דרך נמל התעופה "רמון".
״העיר אילת בנקודת הזמן הזו היא עיר ירוקה מכל עיר אחרת במדינת ישראל לפי נתוני משרד הבריאות", טען בשיחה עם כתבים. "זו עיר שכל כלכלתה מושתת על תעשיית התיירות ואני לא מדבר רק על בית במלון אלא על כל שרשרת המזון כמו מוניות וקניונים ומסעדות". הלוי הצהיר שתוגש עתירה לבג״ץ בשל "ההתנכלות לעיר אילת". לדבריו "לא מבינים את גודל האסון שמתרחש בעיר ונצטרך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותינו. העברנו מסמכים מסודרים לצוות השרים בקבינט ולכל גורמי המקצוע ואנחנו מבקשים שיתייחסו למה שאנחנו מבקשים״.
1 צפייה בגלריה
אילת ריקה בצל סגר ראש השנה
אילת ריקה בצל סגר ראש השנה
העיר אילת ריקה בצל סגר ראש השנה
(צילום: מאיר אוחיון)
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סגן ראש העיר אלי לנקרי הוסיף בשיחה כי "אילת לא תוכל לשרוד עוד משבר כלכלי נוסף. אנחנו אומרים מראש שאנחנו מציעים מתווה נכון שמבטיח כמעט במאת האחוזים את השליטה על התחלואה בעיר. יש לנו אפשרות להציל את העיר. אם המדינה תחליט לא להשתמש במתווה שאנחנו מציעים, המדינה חייבת לקחת אחריות למה שיקרה לעיר הזו ול-22 אלף מובטלים שנמצאים פה ולמאות עסקים שקרסו ולא יקומו״.
לנקרי הוסיף כי המתווה המדובר גובש כאמור עם שני בכירים ממשרד הבריאות אך טען כי לא יכול לחשוף את השמות שלהם. לדבריו פרויקטור הקורונה רוני גמזו לא אישר את המתווה כמו גם משרד הבריאות.
עוד טען כי "באילת ישנו בית חולים ומעבדה שתאפשר להוריד את התחלואה. אחד היתרונות הגדולים שלנו שאנחנו יכולים לקטוע את שרשרת ההדבקה תוך 36 שעות כי אנחנו עושים את הבדיקות עם מכשירים שמקבלים תשובה תוך 45 דקות. העירייה הכשירה חוקרים אפידמיולוגיים והיא מפעילה יותר צוותים וזה מה שמאפשר לנו לקטוע את שרשרת ההדבקה".
בעיריית אילת הצהירו כי במסגרת התוכנית שמטרתה לאפשר פעילות שוטפת של העיר כיעד תיירות ונופש נכללות הנקודות הבאות:
  • העיר תנהג כ"אי ירוק" סגור והכניסה אליה תתאפשר אך ורק דרך כביש 90 או כניסה דרך נמל התעופה "רמון".
  • האורחים המבקשים לנפוש ולהתארח בעיר, יחויבו להציג אישור על בדיקת קורונה שלילית שבוצעה לא יותר מאשר 48 שעות לפני ההגעה לעיר. אורחי העיר אילת אשר הזמינו נופש באחד מבתי המלון בעיר או מקומות האירוח האחרים בעיר, יידרשו להציג בנקודות הבדיקה השונות אישור הזמנה ממקום האירוח על מנת לבצע את הבדיקה.
  • אורח שעבר בדיקה ונמצא שלילי לקורונה יקבל אישור בכתב וכן ברקוד אשר ישמש אותו במחסום הכניסה לאילת. אורח שעבר בדיקה ונמצא חיובי לקורונה, ייכנס מיד לבידוד בהתאם לכללי משרד הבריאות ויהיה פטור מתשלום על החופשה שהזמין.
  • באופן דומה ייפתח נמל התעופה "רמון" לטיסות Low-Cost ישירות מחו"ל בעונת החורף.
  • אילת תבצע בדיקות סקר שבועיות קבועות לכלל עובדי ענף התיירות הבאים במגע עם התיירים.
  • בתי המלון בעיר ימשיכו לפעול בהתאם לכללי התוו הסגול המחמיר (תפוסה של 35% בחדרי האוכל, הגבלת התקהלויות, 7 מ"ר בבריכה וכיוב').