"העסקים הקטנים קורסים. ביום ראשון, בעשר בבוקר, כל העסקים האלה יפתחו. נספוג את הקנסות ונלך איתם לבית המשפט". כך הצהיר הבוקר (שלישי) תמיר ברלקו, מייסד קבוצת "לא יהיה בסגר", בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר אמש על דחיית ההחלטה על הקלות או החמרות בסגר ליום שני הבא, עסקים קטנים ברחבי הארץ הודיעו כי לא יעמדו עוד בסגר מלא ובהשלכותיו הכלכליות, וכי יפתחו את העסק בניגוד להנחיות.
1 צפייה בגלריה
חנות צעצועים ומכשירי כתיבה ברחוב בן יהודה בתל אביב. נאלצו לסגור אחרי 60 שנות פעילות
חנות צעצועים ומכשירי כתיבה ברחוב בן יהודה בתל אביב. נאלצו לסגור אחרי 60 שנות פעילות
חנות צעצועים ומכשירי כתיבה ברחוב בן יהודה בתל אביב. נאלצו לסגור אחרי 60 שנות פעילות
(צילום: אוראל כהן)
"בשבועיים האחרונים הצטרפו אלינו 60 אלף איש", מספר ברלקו. "הם מדברים איתי, אנשים כמו אלי מהפלאפל וויצמן שסגרו לו את העסק כי הוא הוציא טחינה לשוטרים. זה אנשים אמיתיים והם קורסים. לכן שלחנו אתמול מכתב לראש הממשלה ובו הודענו לו שנפתח ביום ראשון.
"ארגנו סוללת עורכי דין ואנחנו נלך לבית המשפט ונוכיח שאין מידתיות בחוק. אין שום נתונים על בסיסם ההנחיות מתקבלות. מעבר לכביש יש סניף של AM:PM שפתוח עם מאה איש, אבל בעל הפלאפל, שאין לו לובי, סגור. אנחנו נלחמים על הזכות הביסית לפרנסה ועל העתיד של הילדים שלנו", הוא מוסיף.
לעומת ברלקו, אביר קארה, מייסד קבוצת "אני שולמן", אינו מסכים עם ההחלטה לפתוח את העסקים בניגוד לחוק. "עשינו מלחמה שלא הייתה בניגוד לחוק, אלא מלחמה עם החוק, העלנו 46 הפגנות ששמרו בהן על הכללים. עצמאים הם אנשים שומרי חוק, הם לא עבריינים. המלחמה שלנו הביאה הישגים חסרי תקדים".
בשלב זה של הריאיון ברלקו התעמת עם קארה וטען כי "אתה מאוד חזק בדיבורים, עשיתם (קבוצת "אני שולמן" - א.ש) עבודה בסגר הראשון אבל מאז שרצת לפוליטיקה - אתה פנקייק. אתם לא מופיעים בשום הפגנה, אתם לא עושים כלום, רק דיבורים. אתם לא רלוונטים. עד סוף השנה מאה עסקים עומדים להיסגר ואנחנו נפתח ביום ראשון כדי לתת להם עזרה. לא בדיבורים, במעשים".