מאפס למיליארדים: בהתאחדות התעשיינים מעריכים שהיצוא הישראלי לאיחוד האמירויות בשנת 2021 יעמוד על 1.5-1 מיליארד שקל. לאור הפוטנציאל העצום, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, ד"ר רון תומר, יצא היום (א') לחתום על שורת הסכמים לעידוד היצוא הישראלי לאיחוד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תומר צפוי לחתום על הסכמים עם משרד ההשקעות של אבו-דאבי, עם אזור הסחר החופשי קיזאד שבאבו-דאבי, ועם לשכות המסחר והתעשייה של דובאי ושל אבו-דאבי. ישתתפו במעמד המיוחד גם מנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל, סמנכ"ל קשרי ממשל עו"ד חגי אדרי, מנהל אגף סחר חוץ דני קטריבס והדוברת מיכל תוסיה-כהן.
1 צפייה בגלריה
המשלחת. מימין: אדרי, גינל, תומר, קטריבס, תוסיה-כהן
המשלחת. מימין: אדרי, גינל, תומר, קטריבס, תוסיה-כהן
המשלחת. מימין: אדרי, גינל, תומר, קטריבס, תוסיה-כהן
עד היום, חברה ישראלית שרצתה לייצא לאיחוד האמירויות נאלצה לעשות זאת בתיווך מדינה שלישית, וכן נאלצה להסתיר את היותה ישראלית ושהמוצר שמגיע לאיחוד הוא מתוצרת כחול-לבן. כעת, עם חתימת הסכם השלום, אין צורך בתיווך, ועיקר היצוא צפוי להתמקד בטכנולוגיה ישראלית בתחומים כגון סייבר, תרופות וציוד רפואי, טכנולוגיה חקלאית ועוד.
ערב צאתו לדובאי, אמר תומר ל"ממון" ול-ynet: "כעת גם יצואנים ישראלים יוכלו ליהנות מהטבות הסחר של המדינה ולהשתמש בה כשער החדש לסחר עם מדינות אפריקה, אסיה והודו".