שילוח מהיר יותר לישראל מעלי אקספרס: האתר מספר 1 לקניות אונליין מחו"ל בקרב ישראלים החל לשלוח לארץ - מטורקיה. החברה הסינית מפעילה שם מחסנים כבר תקופה והחלה לשלוח משם לארץ מספר מוגבל של פריטים.
על אף שמדובר בניסוי, הפתיחה של טורקיה, אחד מצמתי המסחר החשובים בעולם, צפויה לשפר משמעותית את זמני השילוח לישראל, כשעלי אקספרס עושה זאת בתקופה בה שוק השילוח העולמי מצוי בבעיה בשל מיעוט טיסות נוסעים.
1 צפייה בגלריה
שופיניסטה
שופיניסטה
(צילום: Jirapong Manustrong/Shutterstock)

הדבר התגלה אחרי שישראלים שמו לב שבתוצאות החיפוש של המשלוח יש כעת שלוש נקודות ששולחות לישראל: סין, קפריסין וטורקיה.

יניב פורת, הבעלים של האתר וקבוצת הפייסבוק Alibuy, מזכיר שבספטמבר 2018 האתר פתח מחסנים בקפריסין עבור משלוח מהיר, לרוב עם שליח עד הבית, למספר מותגים סיניים, עם חברת השליחויות אקסלוט. כעת האתר מאפשר גם משלוח מטורקיה. זה עדין ניסיוני, אבל הפידבקים שמתקבלים עד כה טובים מאוד, ואם הם טובים בתקופה שכזו מאתגרת - זה מעודד".
עלי אקספרס הרחיבה את טווח המשלוח שלה בגלל משבר הקורונה מעד 60 יום לעד 90 יום וישראלים מתלוננים על בעיות בנושאי החזר כספי. יחד עם זאת משלוחים של פריטים קטנים מהאתר מגיעים לארץ מהר יחסית.
במקביל, אמזון ארה"ב חזרה לשלוח החודש לישראל בעלות שילוח סטנדרטית (עשרות דולרים), אחרי שבתקופת המשבר ביטלה את השילוח החינמי לישראל ושלחה רק בשילוח אקספרס יקר מאוד (עשרות רבות עד מאות דולרים). המשלוחים מגיעים דרך דואר ישראל, בטווח זמנים קצר. גם אתרי אמזון אירופה נפתחו לישראלים והנגישו מחירי משלוח, אך חסמו בשבוע האחרון מורים לשילוח ארצה.