הביטקוין מגיע למיינסטרים: נכון לחודש ינואר 2021, יותר מ-28 אלף כספומטים המאפשרים קנייה, מכירה והעברה של המטבע הפופלרי נפרסו בארה"ב. יותר משליש מהם נפרסו בחמשת החודשים האחרונים בלבד. כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הכספומטים מוצבים בין היתר בתחנות דלק, בחנויות נוחות, בסופרמרקטים ובמעדניות. המטרה: גישה נוחה למסחר בביטקוין, מבלי צורך למלא פרטי בנק, טפסים, להוריד אפליקציות או לבצע צעדים נוספים.
1 צפייה בגלריה
כספומט של ביטקוין
כספומט של ביטקוין
כספומט של ביטקוין
(צילום: shutterstock)
אחד מבעלי העסקים שהחליט להכניס את הכספומט לסופרמרקט שלו, סיפר לרויטרס: "יותר אנשים נכנסים לחנות בזכות זה, משתמשים בכספומט וקונים דברים מהחנות. זה טוב מאוד לעסק".
כריס יים, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת ליברטי אקס (Liberty X), אשר מספקת את התוכנה הדרושה לאותם כספומטים, הסביר: "כיום, אצל מרבית הסוחרים הדיגיטליים אתה צריך לשים את חשבון הבנק שלך, להכניס את כל הפרטים האישיים ולעשות העברה בנקאית. זה יוצר יותר מדי חיכוך. אנחנו ראינו שהרבה מהמעדניות וחנויות הנוחות האלה ממוקמות במקומות הטובים ביותר, במרכז השכונות, מה שמאפשר לנו לעשות את הצעד הנוסף והאחרון כדי להגיע עד ללקוחות".
כאמור, הכספומטים מאפשרים למשתמשים לקנות ולמכור מטבעות, חלקי מטבעות ואף לשלוח מטבעות לחשבונות אחרים, הכל באנונימיות מוחלטת. החיסרון: עמלות מאוד גבוהות, אשר יכולות לנוע החל מ-6% ועד 20% מהעסקה.
בתוך כך, המסחר במטבע הווירטואלי ממשיך להיות תנודתי במיוחד: לאחר שהתאושש מהנפילה של סוף חודש פברואר וזינק ביום שבת האחרון לשיא חדש של למעלה מ-61 אלף דולר, הבוקר (שלישי) הספיק המטבע לרדת בחזרה לשווי של 53 אלף דולר (נפילה של כ-13%) וכעת הוא נסחר סביב 55.8 אלף דולר.