אחרי שהתחסן בעצמו, שר האוצר ישראל כץ אמר הבוקר (ראשון) לאולפן ynet: "נחסן מיליונים, כסף לא יהווה מכשול. שילמנו הרבה מאוד כסף, והתחייבנו על הרבה מאוד כסף כדי לקבל את החיסונים האלה". על הרחבת תוכנית המענקים לעצמאים אמר: "אני מזרים את הכסף על חשבון נובמבר ודצמבר. כבר בינואר יקבלו הרבה יותר ממה שקיבלו. המענק ינתן בנוסף למענק הרגיל שמקבלים, על חשבון אותו חודש, מתוך הנחת יסוד שבגלל החיסונים אנחנו נצא מהדבר הזה עוד קודם".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ: "נחסן מיליונים, כסף לא יהווה מכשול"
(צילום: אבי מועלם)
כץ הוסיף: "בזמנו קבעתי שעד סוף יולי ניתן תוכניות סיוע למובטלים, לעצמאים ולבעלי עסקים, מתוך הנחה שעד אז יהיה חיסון אפקטיבי. כעת הקדמתי את תרחיש היחוס, למעט המובטלים שזה סיפור אחר, בחודש לפחות".
"אני מאמין שנגיע להתחסנות משמעותית עוד קודם. זה מביא לאופטימיות בקרב הציבור הישראלי משום שמיליונים יחוסנו, וביחס להיקף האוכלוסיה - הרבה יותר ממדינה אחרת. כך נוכל, לצד הטיפול במשבר הכלכלי, להחזיר את המשק לפעילות מלאה".
העצמאים יקבלו יותר כסף, עכשיו? "בדיוק. העדפתי לתת את הסיוע עכשיו, ברגעי המשבר שלפני סיום תקופת הקורונה. לדוגמה, מי שקיבל 3,000 שקל מענק יקבל תוספת של עוד 6,000 שקל, מי שקיבל 4,000 שקל יקבל בערך 12 אלף. העסקים הגדולים יותר יקבלו 50% מענק ביחס למה שקיבלו עד תקרה של 50 אלף שקל".


האם יהיה תקציב וממשלה יציבה השבוע? "אני מקווה שכן. עמדתי ידועה, אמרתי שלא צריך ללכת לבחירות באמצע משבר כזה. אני אומר את זה כבר שבועות ארוכים, צריך לטפל בבריאות, בכלכלה, לא לצאת עכשיו למערכת בחירות בעיצומו של משבר הקורונה שלא הסתיים. אני הצעתי מתווה מסוים".
יש הבנות? הסכמות? מתי יעבור תקציב 2020? 2021? "אני לא עוסק בפרטי הפרטים של המו"מ. הצעתי להאריך את תקופת הממשלה חזרה ל-4 שנים ולקיים את הרוטציה באמצע, העיקר לאשר את התקציב עכשיו כדי למנוע בחירות ולהעביר את תקציב 2021 עם חוק ההסדרים והרפורמות. עד פברואר אפשר לעשות את זה. אני מקווה שזה מה שיהיה כי לצד הטיפול בתחלואה, שנעשה כרגע, חייבים לרפא את הכלכלה".
אתם קרובים לסיכום עם גנץ? "אני לא יכול לבשר כי אני לא עוסק בפרטי המו"מ. מי שצריך להודיע - יודיע. הצעתי מתווה של שיתוף פעולה ואני עומד על כך שאפשר להעביר את התקציב ואת חוקי ההסדרים ו-40 רפורמות, שזו התוכנית הכלכלית. זה מה שחשוב כרגע ואני מקווה שתמצא הדרך לעשות זאת. אף אחד בציבור לא רוצה בחירות אם זה על חשבון הטיפול בבריאות ובכלכלה".