"אנחנו ענף שמחזיק את המשק. מצפים מאיתנו לעבוד מהבית אבל יש לנו פה ילדים, אי אפשר לעבוד ככה". כך טען הבוקר (שלישי) לירון רוז, יזם ומשקיע, בריאיון לאולפן ynet. הוא שלח יחד עם כמאה מנהלים מחברות היי-טק בישראל מכתב לשר המדע, יזהר שי, ולקרן טרנר, מנכ"לית האוצר, ולמנכ"לים נוספים ממשרדי ממשלה בדרישה להחזיר את הילדים הקטנים למסגרות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גם עמי גל, מייסד משותף של חברת Sqream, מחזק את לירון: "אנחנו 9-8 חודשים לתוך המשבר ולמערכת עדיין אין פתרונות. הילדים נשארים בבית ואנחנו צריכים לשבור את הראש כי העובדים לא עובדים".
1 צפייה בגלריה
עבודה מהבית. אילוסטרציה
עבודה מהבית. אילוסטרציה
עבודה מהבית. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
"הצורך לשמור על הילדים הופך את ההורים ללא זמינים ולא פרודוקטיבים. אי אפשר לנהל שיחת זום ותוך כדי להכין אוכל ולתפעל גם את הזום של הילדים בשביל ביה"ס. זה לא רציני", מספר לירון רוז, יזם ומשקיע, אנחנו חברה שנותנת שירות ללקוחות גדולים בעולם, וחלק ניכר מהעובדים שלנו שנדרשים לצורך תמיכה ושירות נשארים בבית" הוא מספר. "הצורך לשמור על הילדים הופך את ההורים ללא זמינים ולא פרודוקטיבים. הם צריכים לעבוד בשעות הקטנות של הלילה כי גם לעזור בבית וגם לעשות את העבודה שלהם כמו שצריך".
מה ההבדל ביניכם לבין אחרים שנדרשים לעבוד מהבית? "קוראים לנו הקטר של המשק", טוען לירון. "אלפי חברות ומאות אלפי אנשים שאומרים להם 'שבו בבית כי אתם יכולים, יש לכם זום, אתם יכולים לעבוד עם כל העולם'. אבל מצד שני, יש לנו ילדים בבית, מורות רוצות שנעלה לזום, צריך שיהיה פה מחשבים במקביל מהבית. אי אפשר לעבוד ככה, זה לא רציני. זה לשחק בנדמה לי.
"החתמתי כמאה מנהלים בכירים מחברות בארץ על מכתב ששלחנו לשר המדע, יזהר שי, ולקרן טרנר, מנכ"לית האוצר, ולמנכ"לים נוספים ממשרדי ממשלה. אנחנו אומרים בשפה פשוטה - תנו לנו לעבוד. ראינו שמוקדי ההדבקה הם לא הילדים הקטנים. אני חושב שעד גן חובה בוודאות יכולים לחזור, וגם כיתות א'-ב' צריכים לחזור".
בכמה התפוקה שלך יורדת כשאתה עובד מהבית? "התפוקה יורדת ל-20%. אי אפשר לנהל שיחה עסקית רצינית בזום בלי הפרעה כשמסתובבים שלושה ילדים קטנים בבית, ויש כאלה שיש להם יותר. תוך כדי צריך גם לתפעל עבורם שיחות זום מהגנים ובתי הספר".