3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
"אין תיאום בין האגפים". שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: קובי קואנקס)
במשרד האוצר לא מתקיימות כבר חודש ימים ישיבות הנהלה, שבימים כתיקונם קוימו פעמים אחדות בחודש ולפעמים גם פעמים אחדות בשבוע. גורם בכיר במשרד האוצר אמר היום (ראשון) ל-ynet כי "המשרד פשוט לא מתפקד. אף אגף לא מעודכן במה שהאגפים האחרים עושים ואין שוב תיאום בין האגפים על נושאי העבודה השונים".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשבוע האחרון של חודש ינואר נכנס יעקב (קובי) בליטשטיין לתפקידו ממלא מקום שני למנכ"לית האוצר שהתפטרה לפני כחמישה חודשים, קרן טרנר-אייל. מאז שנכנס לתפקידו, קיים בליטשטיין ישיבה קצרה ובה הציג עצמו בפני בכירי המשרד, שהופתעו מהמינוי של מי שלא הכיר קודם לכן את עבודת משרד האוצר. מאז קיים מ"מ המנכ"ל רק ישיבה אחת בפורום ההנהלה, אולם הייתה זאת ישיבה טכנית קבועה ביום פרסום ביצוע תקציב המדינה לחודש שעבר ולא קוים בה שום דיון בנושאי משרד האוצר.
3 צפייה בגלריה
התמונה של קרן טרנר-אייל
התמונה של קרן טרנר-אייל
המנכ"לית שעזבה לאחר ארבעה חודשים, קרן טרנר-אייל
(צילום: יריב כץ)
כזכור, שר האוצר, ישראל כץ, נמנע מלמנות מנכ"ל קבוע לאחר התפטרות טרנר-אייל ומינה תחילה כממלא מקום לשלושה חודשים, התקופה המותרת על פי החוק, את מנהל רשות המיסים, ערן יעקב. משהסתיימו שלושה החודשים ולאחר שכבר הוכרזו בחירות חדשות, ניסה השר דווקא אז למנות מנכ"ל קבוע ובחר באיש העסקים, עודד שמיר, לכהן בתפקיד, אולם בשל קיומה של מערכת הבחירות פסל נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, את המינוי, אף שנחשב כראוי, בשל העיתוי האוסר על מינויים מסוג זה.
שר האוצר כץ החליט שלא למנות לתקופה נוספת של שלושה חודשים את יעקב, לאחר שזה נמנע מלבצע מינוי פוליטי שביקש לעשות לתפקיד משנה למנכ"ל האוצר, באומרו כי כממלא מקום זמני ובעת תקופת מערכת בחירות הוא לא מוכן לחתום על מינוי כזה. יצוין כי משנה למנכ"ל הוא גם משרת אמון, כמו מנכ"ל המשרד, ולכן בתקופה אחרת המינוי הזה היה מותר.

בעקבות המצב שנוצר, הורה נציב שירות המדינה לשר כץ למנות ממלא מקום זמני אחר מתוך משרד האוצר והשר החליט למנות לתפקיד את בליטשטיין, שאותו הביא ממשרד התחבורה, שם כיהן בתפקיד בכיר תחת השר כץ, כדי שיקים באוצר מטה תשתיות שנוי במחלוקת (עם השרה מירי רגב).
בימי המנכ"ל בעת כהונת משה כחלון, שר האוצר עד לפני תשעה חודשים, קיים שי באב"ד ישיבות הנהלה אחדות כל שבוע ומאז פרוץ משבר הקורונה אף פעמים אחדות ביום. המנכ"לית שמונתה במקומו, קרן טרנר-אייל, נהגה לקיים התייעצויות של כל ההנהלה בזום מדי ערב במשך ארבעה חודשי כהונתה בתפקיד. ערן יעקב קיים ישיבות הנהלה אחדות, חלקן בזום, כל תקופת כהונתו הזמנית.
3 צפייה בגלריה
יעקב בליטשטיין
יעקב בליטשטיין
"האווירה בהחלט הייתה עכורה". מ"מ מנכ"ל משרד האוצר, יעקב בליטשטיין
(צילום: Sasson Tiram)
"אני לא זוכר מעולם תקופה שבה לא כונסה הנהלת משרד האוצר לדיון בענייני המשרד במשך ארבעה שבועות", אמר לכתבנו גורם בכיר במשרד האוצר.
מ"מ המנכ"ל בליטשטיין טען: "קיימתי כבר שתי ישיבות וכי ישיבה נוספת תתקיים מחר. קצב הישיבות אינו נמוך מאשר בימי המנכ"לים הקודמים. ישיבות עם חלק מחברי ההנהלה מתקיימות באופן שוטף. הייתה כאן בהחלט אווירה עכורה שהולכת ומשתפרת כעת והישיבות מתקיימות כעת באווירה טובה".