פרטנר TV החליטה שתמשיך לא לחייב על ערוצי ספורט גם במאי. החברה הודיעה באפריל שתפסיק לחייב על ערוצי ספורט 5 למשך חודש, משום שבעקבות הקורונה, הופסקו במרץ השידורים החיים של משחקי הספורט.
מדובר בהפסקה אוטומטית של הגבייה, 29.90 שקל בחודש, שלקוחות לא נדרשים לבקש עבורה הקפאה או עצירת חיובים מהחברה. בעולם, חברות שמשדרות משחקים חיים הודיעו כי יקלו על לקוחות להקפיא מנויים, בין היתר, סקיי ספורט, ו-BT.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי ולוקה מודריץ'
לאו מסי ולוקה מודריץ'
לאו מסי ולוקה מודריץ'
(צילום: AP)
בשאר חברות הטלוויזיה בישראל, סלקום, HOT ו-yes, מסרו ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet שדבר לא השתנה, כלומר, הן ממשיכות לגבות מהלקוחות כסף על חבילות ספורט 5 וצ'רלטון (פרטנר לא משווקת את האחרונה). אחרי כתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet בנושא, קרוב למחצית הלקוחות ביטלו את המינוי לערוצים, אך עדיין מדובר בעשרות מיליוני שקלים בכל חודש שזורמים לחברות. מנגד, אלה עדיין משלמות לגופי השידור.
בינתיים, בערוצי הספורט אין שידורי ספורט חיים אחרי שאלה הופסקו בעקבות משבר הקורונה, למעט ליגות זניחות כמו הליגה הבלארוסית. ניתן לצפות גם בתוכניות אולפן, מגזיני ספורט, שידורים חוזרים של משחקים קלאסיים, הרצאות של כוכבי ספורט ישראלים וסרטי דוקו.
באפריל הוגשו שתי בקשות לתביעות ייצוגיות נגד החברות בטענה שהן ממשיכות לגבות כסף על מוצר שלא מסופק, האחת על ערוצי 4-1 בבעלות צ'ארלטון והשנייה על חבילת ספורט 5 שבבעלות REG.
החל מ-23 במרץ הופסקה הפעילות של כלל הליגות, כשבמרץ-מאי נקבעות האלופות בליגות הכדורגל והכדורסל בישראל ובאירופה. נידחו יורו 2020 ואולימפיאדת טוקיו. בטניס, אמור היה להיפתח בשבוע הבא טורניר מדריד שלא יתקיים, וצפי לחזרה למגרשים מוערך ביולי.
מחירי חבילות ספורט 5 מתומחרות ב-60 שקל לחודש ב-yes, 52 שקל לחודש בסלקום, 19.90 שקל לחודש ב-HOT. מנויים משלמים על חבילות צ'ארלטון 75 שקל לחודש ב-yes, 74 שקל לחודש ב-HOT ו-67 שקל בסלקום. ניתן להתנתק מהן עצמאית דרך אתרי האינטרנט, באמצעות השלט או בשיחה למוקד שירות הלקוחות.