מבצעי הנחות על ביצים בעקבות העודפים שנוצרו מיבוא הביצים בימי הסגר. לממון ול-ynet נודע כי חלק ממשווקי הביצים מציעים לרשתות השיווק ביצים בהנחה כדי לעודד רכישה מוגברת.
ברשת רמי לוי, למשל, החלו השבוע למכור ביצי תנובה בהנחה של 10%-12% מתחת למחירן המפוקח: שני מארזים של 12 ביצים כל אחד נמכרים ב-20 שקל במקום ב-22 שקל, ומארז של שתי תבניות של 30 ביצים נמכר ב-50 שקל במקום ב-56 שקל. ברשת מחסני השוק, מוכרים שתי חבילות של 30 ביצים ב-40 שקל, או חבילה אחת ב-19.90 שקל, בקנייה מעל 50 שקל.
1 צפייה בגלריה
יש ביצים ברמי לוי באשקלון
יש ביצים ברמי לוי באשקלון
מדפי ביצים בסופרמרקט
(צילום: רועי עידן)
מוטי אלקבץ, יו"ר ארגון מגדלי הביצים, אמר שעד לפני שבוע עדיין הגיעו קונטיינרים שהתעכבו ויצרו עודפים, וכי "עדיין לא הגענו להשמדת ביצים כתוצאה מהעודף, הביצים העודפות מופנות על ידי המשווקים לתעשייה במחירים נמוכים. אנחנו צופים עלייה בביקושי הביצים רק לקראת חגי תשרי. מדובר בתעשיית הביצים שהופכת עודפים לאבקת ביצים ולביצים מפוסטרות לשימוש לגופי הסעדה מוסדיים".
משווק הביצים שמואל לסר, שייבא בתקופת המחסור כמויות של עשרות מיליוני ביצים בעקבות דרישה של משרד החקלאות, אמר לממון ול-ynet כי כמויות היבוא שדרש המשרד היו גדולות מדי, מכיוון שחלקן הגיעו מחו"ל רק לאחר בהלת הקניות של חג הפסח. לסר ציין כי עודפי הביצים מופנים למפעל שלו, צ'אם, לעיבוד לאבקת ביצים.
גורמים בענף אומרים כי העודפים נוצרו משום שלא היה מדובר במחסור אמיתי, אלא כזה שנוצר מאגירת ביצים על ידי צרכנים שנבהלו בשל ההסגר ורכשו כמויות גדולות מעבר לצריכה הרגילה שלהם.
במקביל, ועדת הכלכלה האריכה אתמול את תקנות מועצת הלול לחצי השנה הקרובה, עד ששר החקלאות הנכנס, אלון שוסטר, ילמד את הנושא. משמעות הארכת התקנות היא המשך התכנון בענף וקביעת מכסות למגדלים ליצור ביצים למאכל. סך המכסות עומד כיום על 2.33 מיליון ביצים לשנה.