שני מטוסים הנושאים מטען של 1.2 מיליון ביצים שחברת מ. לסר ייבאה מליסבון נחתו היום בארץ, והן צפויות להגיע לרשתות השיווק כבר היום בצהריים. במקביל, יותר מ-7 מיליון ביצים הגיעו היום לנמל חיפה מאוקראינה והן נפרקות בשעה מהמכולות. במוצאי שבת אמור לנחות מטוס נוסף עם 600 אלף ביצים. עם זאת, עדיין מורגש מחסור של ביצים ברשתות השיווק בעקבות ביקוש חריג בשבועות האחרונים.
את המטוסים חכרה חברת מ. לסר, משווקת הביצים הגדולה בישראל. מחיר שכירת מטוס אל על עמדה על 300 אלף דולר כאשר מדינת ישראל השתתפה ב-85% מעלות שתי הטיסות ואת היתרה שילמה החברה. בחברה אומרים, כי החליטו להגביר את יבוא הביצים מחו"ל בעקבות ההערכה כי העלייה בצריכה תימשך ברקע החזרה האטית המסתמנת לשגרה והעובדה כי עדיין לא חוזרים למערכת החינוך.
2 צפייה בגלריה
מכולות ביצים נמל חיפה
מכולות ביצים נמל חיפה
מכולות ביצים נמל חיפה
(צילום: דוברות נמל חיפה)
החברה ביצעה הזמנה של ביצים נוספות מחו"ל שיגיעו בהדרגה בחודש הקרוב דרך הים, בקצב של 4 מיליון ביצים בכל שבוע וזאת במקביל לתגבור יבוא הביצים בהטסה.
2 צפייה בגלריה
מכולות ביצים נמל חיפה
מכולות ביצים נמל חיפה
מכולות ביצים נמל חיפה
(צילום: דוברות נמל חיפה)
"יש לחץ גדול מאוד של רשתות השיווק שמזמינות כמויות אדירות וחריגות של ביצים", אומרים בחברה. "גם העובדה שהשווקים הפתוחים נסגרו, הגבירה עוד יותר את הביקוש לביצים ברשתות השיווק. המחסור עדיין מורגש ויש קמעונאים שמגבילים את כמות הביצים".
בחברה מקווים כי לקראת סוף השבוע הבא כבר לא יהיה מחסור בביצים בשוק. "הכל פונקציה של המצב במשק. ברור לנו שאם הסגר יימשך או שהחזרה לשגרה תהיה אטית ואנשים ימשיכו לשבת בבית, תימשך העלייה בצריכת ביצים ואנחנו מצדנו, נצטרך להמשיך ולתגבר את השוק המקומי ביבוא".