מיליון ביצים ינחתו בישראל מחר בחצות. לכלכליסט נודע כי המשלוח יגיע בשתי טיסות ישירות של אל על מפורטוגל, במטוסים שחכרה חברת מ. לסר משווקת הביצים הגדולה בישראל. מדובר בכמות ביצים שהצליחה החברה לאתר, מעבר למתוכנן.
מחיר שכירת מטוס אל על עמדה על 300 אלף דולר כאשר מדינת ישראל השתתפה ב-85% מעלות שתי הטיסות ואת היתרה שילמה החברה.
המשלוח ינחת מחר בלילה והביצים ישווקו לחנויות עוד לפני ערב חג הפסח ביום רביעי.
1 צפייה בגלריה
קרטון ביצים
קרטון ביצים
קרטון ביצים
(צילום: אלעד גרשגורן)
מהחברה נמסר כי במשך כל סוף השבוע נעשו מאמצים לייבא ביצים בטיסה וזאת בעקבות החלטת הממשלה לסבסד את הטיסות לנוכח המחסור ובהלת הביצים שאחזה בציבור. רק בחודש מרץ שיווקה מ. לסר 50 מיליון ביצים. בסך הכל החברה צפויה לשווק במהלך השבוע הנוכחי כ-13 מיליון ביצים - 6 מיליון ביצים שמקורן ביבוא והיתר מהשוק המקומי.
בנוסף, היום ומחר ייכנסו לארץ אוניות עם עוד 1.6 מיליון ביצים מספרד ופורטוגל שהחברה ייבאה מבעוד מועד כהיערכות לחול המועד פסח. המשלוח שפורק היום בנמל ישווק מחר בבוקר בחנויות ואילו האוניה שתעגון מחר תפרוק ביצים שיגיעו לחנוית ביום שלישי בבוקר. בנוסף תגיע מחר אוניה נוספת עם 3 מכולות מאוקראינה המכילות מיליון ביצים. סך הכל מדובר ב-11 מכולות עם 4 מיליון ביצים, זאת חוץ מהביצים שיגיעו בטיסה.
מיקי לסר, מנכ״ל החברה אמר לכלכליסט, ״כמויות הביצים המשווקות מעידות בהכרח על עלייה בצריכה לנפש של ביצים בתקופה זו, ברקע משבר הקורונה. הביקוש גבוה יותר מכל פסח אחר שאני זוכר וכמות הביצים שאנחנו שיווקנו בחודש האחרון, גבוהה משמעותית מנתח השוק שלנו. יש לי תחושת סיפוק מהמענה שהצלחנו לתת לביקוש הרב. קשה לאמוד את כמות הביצים החסרה בשוק בגלל תופעת האגירה. עשינו מאמץ כביר לייבא לישראל ביצים בהטסה ואנחנו נמשיך לעבוד גם בערב החג וגם במוצאי החג, כדי לענות על הביקוש".