הקטל בענף הבניין: ל-ynet נודע כי משפחתו של דוד יגודייב ז"ל, שנהרג בתאונת בניין בתל אביב לפני כשנתיים, הגישה תביעת נזיקין נגד חברת אלקטרה בנייה ואת החברה שהשכירה לה ציוד עבודה, אמיר חברה להנדסה, שעליו עבד המנוח. המשפחה מעריכה את הנזקים בכ-2.5 מיליון שקל.
יגודייב נפל אל מותו באמצע חודש מאי 2018, בתאונת עבודה ברחוב איינשטיין בשכונת רמת אביב, בעת שהוא עבד על מתקן נייד בין שתי מרפסות. יודגייב, שהפעיל את המתקן, נלכד בינו לבין המרפסת שמעליו ונמחץ למוות. הוא הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים.
3 צפייה בגלריה
דויד יגודייב פועל בניין נהרג אתר בנייה תל אביב
דויד יגודייב פועל בניין נהרג אתר בנייה תל אביב
אתר הבנייה תל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
במשטרה פתחו בחקירה והעבירו את התיק לפרקליטות, שם הודיעו לפני כשנה למשפחה כי החליטו לסגור את התיק ללא הגשת כתב אישום. המשפחה ערערה על ההחלטה, וכאמור הגישה לאחרונה תביעת נזיקין. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ענת גינזבורג המתמחה בתביעות נזיקין, נטען כי יגודייב הועסק באתר הבנייה של אלקטרה בנייה ימים ספורים בלבד לפני התאונה, וכי לאחריה הנתבעים לא יצרו כלל קשר עם בני המשפחה.
עוד נטען כי אלקטרה התנערה מאחריות בטענה שלא הייתה מעסיקתו, בניגוד לעדויות עובדי החברה במשטרה לאחר התאונה. כמו כן, נטען בתביעה כי גם אם לא הייתה מעסיקתו, שהיא חבה בפיצוי בשל רשלנותה ומחדליה שגרמו למותו של המנוח, ביחד ולחוד עם יתר הנתבעים.
עוד נטען בתביעה כי הנתבעים אפשרו למנוח לעבוד על בימת הרמה מסוכנת ולא תקינה; לא הדריכו את המנוח שלא להימצא בסל ולא לבצע ממנו עבודות כל עוד הפיקודים לא תקניים; לא הציבו משגיח על הקרקע; ונקטו בשיטות עבודה לא בטוחות באופן שהפקיר את בטיחות העובדים.
3 צפייה בגלריה
דוד יגודייב
דוד יגודייב
דוד יגודייב ז"ל
(צילום: אלבום משפחתי)

"משרד העבודה והפרקליטות לא מצאו פגם בהתנהלות"

"לא רק שהמנוח מצא את מותו עקב מחדלי ורשלנות הנתבעים, אלא שהם התנערו מאחריות, למנוח לא הוצא תלוש שכר, והמוסד לביטוח לאומי אינו משלם לאלמנה קצבת תלויים עד עצם היום הזה, והיא נותרה מול שוקת שבורה ובחסרון כיס", נכתב. בתביעה צוין גם כי באתרי הבנייה של אלקטרה בנייה נהרגו בשנים האחרונות חמישה פועלים, ופועלים נוספים נפצעו, וכי לאתרי החברה הוצאו בשנים האחרונות צווי בטיחות רבים על ידי מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה.
בתביעה מובאת חוות דעת של מומחה בטיחות, אלעזר איל ביקלס, שבדק את נסיבות התאונה וקבע כי בניגוד לנהלים, לא נכח משגיח במקום. "במקרה שלפנינו, בגדר מחדל ממדרגה ראשונה, משגיח לא היה במקום", נכתב. "תפקידו של המשגיח, בין היתר, הוא לצפות בפעילות הפועל שנמצא בתוך סל ההרמה שבגובה ובכל מקרה שנשקפת סכנה לחייו, להשתלט על הפיקוד ולהפסיק באופן מיידי את פעולת בימת ההרמה, על ידי פעולה פשוטה למדי - חצי סיבוב מפתח הפיקוד". עוד צוין בחוות הדעת כי "התאונה הנדונה שבה איבד עובד את חייו, הייתה יכולה להימנע, אילו היו מקיימים את החובות החקוקות".
3 צפייה בגלריה
ענת גינזבורג
ענת גינזבורג
עו"ד ענת גינזבורג
(צילום: אמיר יהל)
מאלקטרה בנייה נמסר בתגובה: "החברה משתתפת בצער המשפחה. עם זאת, הגורמים המקצועיים במשרד העבודה ובפרקליטות המדינה, אשר בחנו וחקרו את האירוע לעומק, לא מצאו כל פגם או אשם בהתנהלות החברה ועובדיה. לאור זאת, הוחלט שלא להגיש כל כתב אישום נגד החברה ו/או מי מבין עובדיה. עורכי הדין מטעם חברת הביטוח לומדים את פרטי התביעה ויגיבו בערכאות המשפטיות המקובלות".
תגובת אמיר חברה להנדסה טרם התקבלה.