נעילה ירוקה בוול סטריט. נאסד"ק עלה ב-0.7%, S&P 500 טיפס ב-0.4%, ודאו ג'ונס הוסיף 0.5% לערכו. מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד ב-0.9% ל-40.37 דולר לחבית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הזהב טיפס היום ב-0.9% (15.60 דולר) ומחירו נקבע על 1,782 דולר לאונקיה – רמתו הגבוהה מאז ה-4 באוקטובר 2012. ברקע, החשש לחידוש המתיחות ביחסי ארה"ב-סין (ראו עדכון מפתיחת הסקירה) וכמובן החשש מהמשך התפשטות הקורונה.
שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי הוא סבור שסין תעמוד בהתחייבויות שלה כלפי ארה"ב בתחום הסחר. ההצהרה שלו באה על רקע אי הוודאות בנושא - אתמול אמר יועץ הסחר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הסכם הסחר עם סין "בוטל", ואולם לאחר מכן הבהיר כי דבריו הוצאו מהקשרם. טראמפ עצמו אמר לאחר מכן כי ההסכם עדיין תקף.
בנעילה באירופה: מדד דאקס טיפס היום ב-2.1%, קאק עלה ב-1.4%, פוטסי התחזק ב-1.2%, והמדד האירופי סטוקס 600 עלה ב-1.3%. בנעילה בבורסות אסיה - האנג סנג קפץ ב-1.6%, ניקיי עלה ב-0.5% ושנגחאי טיפס ב-0.2%.
2 צפייה בגלריה
רווח כלכלי בבורסה
רווח כלכלי בבורסה
בורסה. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
מניית קבוצת המדיה ויאקום-CBS, הבעלים של ניקולדיאון ואולפני פראמנוט, עולה ב-1.5% לאחר ההחלטה לוותר על הקרנת הסרט הבא של בוב ספוג בבתי הקולונוע. הסרט החדש יקפוץ ישירות למסכי הטלוויזיה, לאחר שהיציאה לאקרנים שתוכננה במקור לחודש מאי נדחתה ליוני ובהמשך ל-7 באוגוסט.
הסרט החדש, The SpongeBob Movie: Sponge on the Run (בוב ספוג הסרט: מבצע הצלה) ייצא לטלוויזיה בתחילת 2021 במתכונת פיי פר ויו (צפיה בתשלום לפי דרישה). מאוחר יותר ישולב הסרט בשירות הסטרימינג של CBS.
2 צפייה בגלריה
בוב ספוג
בוב ספוג
הסרט החדש קופץ ישירות לטלוויזיה. בוב ספוג
(באדיבות ניקולודיאון)
סופטבנק תמכור נתח של 198 מיליון מניות טי מובייל (T-Mobile) - בשווי כ-21 מיליארד דולר - כך הודיעה אתמול ענקית הטלקום היפנית. המכירה של הנתח, שכולל כ-65% מאחזקות סופטבנק בטי מובייל, היא חלק מהמאמצים של המייסד והמנכ"ל, מסיושי סאן (Masayoshi Son), לצמצם את החוב הכבד של החברה ולשחרר מזומנים לאחר שמשבר הקורונה פגע בכמה מהשקעות המפתח שלה.
באפריל פרסמה סופטבנק הצהרה מפתיעה שהיא תמכור נכסים בשווי 41 מילארד דולר כדי לבצע רכישה חוזרת של מניות ולצמצם את החוב. ההצהרה התפרסמה לאחר שהענקית היפנית רשמה הפסד תפעולי שנת היסטורי, בעקבות צלילת השווי של חברות כמו אובר, WeWork ואחרות שנמצאות בפורטפוליו ההשקעות שלה ונפגעו ממגפת הקורונה. עוד לפני המשבר נפגעה סופטבנק לאחר ש-WeWork שבשליטתה לא הצליחה להשלים את ההנפקה וספגה ביקורת בנוגע למבנה הממשל התאגידי שלה ולהפסדים עצומים.
בתוך כך, המנכ"ל לשעבר של חברת וויירקארד, מרקוס בראון, נעצר לאחר שהחברה הודתה שהסכום של 1.9 מיליארד אירו במאזן שלה, שפירמת רואי החשבון EY לא הצליחה למצוא, ככל הנראה לא היה קיים מלכתחילה. בעקבות הפרשה החברה ביטלה באופן רטרואקטיבי את הדו"ח האחרון שפרסמה וכן את כל הדו"חות הכספיים של 2019.
התובעים במינכן אישרו שבראון נעצר בחשד שניפח את המאזן והמכירות של וויירקארד באמצעות עסקאות מזויפות עם צדדים שלישיים, במטרה לגרום לחברה להיראות אטרקטיבית יותר עבור המשקיעים והלקוחות. בראון התפטר בימים האחרונים לאחר 18 שנה בתפקיד, עם חשיפת השערוריה שהובילה להתרסקות של יותר מ-86% במניית חברת הפינטק.
פורסם לראשונה: 12:03, 23.06.20