במשך שנים נהנו מבוטחי קופות החולים מסבסוד טיפולי הסרת שיער בלייזר דרך המסלולים היוקרתיים בביטוחים המשלימים כמו "כללית פלטינום", "מכבי שלי" ו"מאוחדת שיא", אך הסבסוד יופסק מ-1 בינואר ביוזמת משרד הבריאות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בהבדל משמעותי שיכול להגיע לאלפי שקלים. מבוטח "מכבי שלי" למשל משלם היום 1,740 שקל על סדרת טיפולים בבטן, בחזה, בגב ובכתפיים, ומינואר המחיר יזנק ל-7,350 שקל. בשאר הקופות הסבסוד פחות משמעותי. לדוגמה, מבוטח כללית פלטינום משלם היום על טיפול כזה 6,328 שקל. "זו הרעת תנאים, ומכבי לא הוזילו את הביטוח", אמר לממון ול-ynet מבוטח.
1 צפייה בגלריה
הסרת שיער בלייזר. אילוסטרציה
הסרת שיער בלייזר. אילוסטרציה
הסרת שיער בלייזר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"החלטת משרד הבריאות לא ברורה לנו, במיוחד בתקופה הזאת", אמר אבי שלום, בעלים ומנכ"ל רשת המרפאות פרופורציה, "החלטה בלי היגיון ורגישות כלפי הצרכן".
ממשרד הבריאות נמסר שלאחר בחינה הוחלט שאין מקום לכלול הסרת שיער בלייזר בהגדרת "שירות בריאות". "אושר לקופות לגרוע שירות זה מתוכניות השב"ן שלהן ודמי החבר הופחתו בהתאם", צוין.
מכללית נמסר: "השירות יופסק בכל הקופות על פי הוראת משרד הבריאות וביוזמתו. לקוח שהחל בטיפול בשנת 2020 יוכל לסיימו גם מעבר לשנה זו. במקביל הופחתה הפרמיה של התוכנית בהתאמה".
ממכבי נמסר: "מדובר בהנחיית משרד הבריאות. בספטמבר הפחתנו את עלות הביטוחים המשלימים".
ממאוחדת נמסר: "יש תוכנית שב"ן חדשה בשלבי אישור, נפרסם בקרוב".