התבטאות חריפה של יו"ר ההסתדרות הבוקר (ראשון) נגד הסגר. לקראת הדיון הדרמטי בממשלה שצפויה להכריע בשעות הקרובות על הסגר, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, קרא לשרים לשקול בכובד ראש את החלטתם ולמנוע סגר כללי שיפגע קשות בעובדים ובמשק.
"ההחלטה על סגר כללי ומחמיר, בשעה שישנן חלופות אחרות שמאפשרות להשיג שליטה על המגפה, היא בבחינת מכת גרזן לכלכלה הישראלית. איזה מסר זה מעביר לציבור אם סוגרים אנשים בבתיהם, גם במקומות שבהם שולטים על נתוני התחלואה? לא ככה לומדים לחיות עם הקורונה".
1 צפייה בגלריה
תמונתו של ארנון בר דוד
תמונתו של ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
(צילום: טל שחר)
בר-דוד ציין כי "שיתוק מלא של המדינה בשלב הזה, במקום פעילות דיפרנציאלית בערים האדומות, היא בחירה הרת גורל שתשפיע על כל החברה הישראלית להרבה שנים קדימה. סגר רחב נוסף הוא גזר דין מוות לעסקים ולמקומות עבודה רבים, ודחיפה של מאות אלפי ישראלים אל מתחת לקו העוני".
לדברי בר-דוד, "כל החלטה שתתקבל היום חייבת לקבל ביטוי מיידי בפיצוי מוסכם של העצמאים, שיירד לשטח בזמן אמת". יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "למקבלי ההחלטות אסור לחזור על הטעויות הקריטיות שנעשו כאן בניהול המשבר לפני כחצי שנה. אף אחד לא יודע מה צפוי שיהיה כאן מבחינה בריאותית אבל מבחינה כלכלית, ניתן לומר כבר עתה כי אנו עדים לאסון שיארכו שנים ארוכות להתאושש ממנו. על כתפי השרים מוטלת אחריות כבדה שתקבע איך ייראו חיינו". 

יו"ר ההסתדרות הדגיש כי "ההסתדרות תמשיך למלא תפקיד מוביל בהגנה על העובדים והמשק, גם בשעות הקשות. אנו נמצאים בדיונים מול הממונה על השכר במשרד האוצר, כדי להיערך לכל החלטה של הממשלה ולהסדיר את מתכונת הפעילות במגזר הציבורי, על מנת להמשיך ולתת את המקסימום לאזרחים, מבלי לסכן את העובדים".
יצוין כי לסגר מתנגדים נחרצות גם שרי האוצר והכלכלה שינסו לצמצם את היקף הסגר ולאפשר עבודה חלקית במשק גם בימי החגים.