האם בחלק מהסופרמרקטים והחנויות לממכר מזון מנסים לנצל את המחסור בביצים והעלייה בביקוש להן לפני ליל הסדר כדי להרוויח עוד קצת כסף על חשבון הלקוחות? כך לפחות טוען דיויד רויטמן, שביקש לקנות חבילת ביצים בסניף ניצת הדובדבן בעמק רפאים בירושלים, ולטענתו נדרש לקנות במקום מוצרים בסכום של 50 שקל כתנאי לקניית הביצים.
"מכיוון שאין ביצים בכל האזור אז אתמול בערב והיום בבוקר יצאתי בניסיון לרכוש ביצים", הוא מספר לאולפן ynet. "והנה שוב הדבר חוזר על עצמו: חבילת ביצים ובקבוק שמן ב-49.90 שקלים, כשחבילת ביצים עולה 18 שקל. ככה רוכשים ביצים היום בירושלים, זה לא היה מבצע חד פעמי, היה צוות אחר בחנות, אבל הסיטואציה חזרה על עצמה. אני מאמין שזה לא היה מקרי או עניין של אי הבנה".
2 צפייה בגלריה
דיויד רויטמן
דיויד רויטמן
דיויד רויטמן בפתח החנות
רויטמן הוא לא היחיד שמשתתף בימים אלה במרדף להשגת חבילת ביצים. המחסור בביצים הגיע לפני כשבוע לשיא, כשופרסל הגבילה רכישה לשתי תבניות של תריסר או 18 ביצים או לתבנית אחת של 30 יחידות.
2 צפייה בגלריה
ביצים מחסור בביצים
ביצים מחסור בביצים
כך נראים מדפי הביצים בחנויות רבות
( צילום: מירב קריסטל)
גם בימים אלה, ברוב רשתות השיווק מדפי הביצים ריקים בשל התנפלות צרכנים והמשווקים הציעו לרשתות לקנות נוזל ביצים מפוסטר, מוצר שמתאים להכנת חביתות ומשווק בדרך כלל לשוק המוסדי (בתי קפה, מסעדות, חדרי אוכל ומלונות) המשותק. גם בצבא הצטיידו במלאי גדול של ביצים.
רויטמן סבור כי חלק מהחנויות מנצלות את המצב. "אני מבין שאנשים מנסים במצבים קשים איכשהו לצאת מזה ולהרוויח פה ושם, אבל כשאתה רוכש ביצים ב-18 שקל ונאלץ לקנות משהו, שמן זית שהולך להיגמר לי, ב-50 שקל, זה הופך להוצאה הזויה, של 70 שקל ל-12 ביצים. זה כבר לא ניצול, זו התעללות לשמה".
מרשת ניצת הדובדבן טרם התקבלה תגובה.
פורסם לראשונה: 07:14, 03.04.20