בית משפט השלום בתל אביב נעתר לפני מספר ימים לבקשת דוד אייל, אחד מבעלי רשת קפה נמרוד, ואישר לו הסדר נושים למרות התנגדות של מרבית נושיו. אייל צבר חובות של כ-3.8 מיליון שקל לאחר שערב לחובות הרשת, וישלם על פי ההסדר כ-700 אלף שקל לנושיו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנהל ההסדר, עו"ד יואב גמרסני, ציין בפני בית משפט כי סך תביעות החוב שאושרו עומד על כ-3.8 מיליון שקל. למעשה, הצעת אייל שאושרה מגלמת דיבידנד בסך 15% נטו לנושים.
1 צפייה בגלריה
קפה נמרוד, נמל ת"א
קפה נמרוד, נמל ת"א
קפה נמרוד, נמל ת"א
(צילום: נדב אבס)
רשת קפה נמרוד נוסדה על מנת להנציח את שמו של הלוחם נמרוד שגב ז"ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. דוד אייל היה אחד מהבעלים של הרשת. יודגש כי כיום סניפי הרשת מופעלים על ידי זכיינים, ואין כל קשר ביניהם לבין ההסדר של אייל. כמו כן, אין כל טענה כי הזכיינים נמצאים בקשיים.
מההחלטה עולה כי ערך נכסיו המוצהרים והידועים של אייל עומד על 708 אלף שקל ואילו הצעת אייל עומדת כאמור על סך של 700 אלף שקל. השופט ד"ר דן סעדון החליט לאשר את ההסדר למרות התנגדות הנושים וקבע כי "סמכות בית המשפט לאשר את ההסדר שרירה וקיימת גם אם ההסדר לא זכה ברוב הדרוש... בשים לב לכך שעל פי דו"ח מנהל ההסדר, הפער בין הצעת היחיד לבין הסכום שאמור להתקבל בקופת הנשייה במצב של מתן צו פתיחת הליכים הוא סכום זניח של כ-8,000 שקל בלבד, מצופה כי נושה המתנגד להסדר יידרש להסביר את התנגדותו להצעת היחיד.
"ניכר כי איש מהנושים לא טרח לנמק או להסביר את התנגדותו. בשים לב לכך שניכר כי כלל המידע הנדרש עמד לנגד עיני הנושים ובכלל זה הפער (הזניח) בין הסכום הצפוי להתקבל כתוצאה ממתן צו פתיחת הליכים לסכום הצפוי להתקבל על פי הצעת היחיד להסדר, קיים קושי להתחשב בעמדות נושים המתנגדות להצעת היחיד להסדר או לחילופין מתנות את הסכמת אותם נושים בתשלום דיבידנד גבוה יותר מזה המוצע בהצעת היחיד", קבע השופט.
לדברי עורכי הדין שי פיאדה ויונת ליבוביץ' מאיר ממשרד פיאדה, ליבוביץ מאיר, שמייצג את הבעלים דוד אייל והגיש את הבקשה להסדר נושים, "לפי חוק חדלות הפירעון החדש, לבית המשפט יש שיקול דעת לאשר הסדר נושים ובית המשפט השתמש בסמכות זו. במקרה זה, למרות ההתנגדות הגורפת מקיר לקיר, הרי שזהו תקדים שלא היה מקובל בעבר".