מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מכונת קפה Vertuo next של נספרסו. המחיר: 890 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
VERTUO הוא ניסיון להכניס סוג חדש של קפסולות לשוק. אז איך המכונה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מכונת קפה Vertuo next של נספרסו
מכונת קפה Vertuo next של נספרסו
מכונת קפה Vertuo next של נספרסו
(צילום: יח"צ)

קפסולות גדולות יותר - זהו השינוי המשמעותי של המכונה הזו לעומת המכונות הרגילות שאתם מכירים. לטענת נספרסו, הקפסולות הגדולות יותר נועדו כדי להכין כוס קפה גדולה שכולה נספרסו. מי שקצת בקיא בהיסטורית החברה יודע שלפני כמה שנים נגמרה תקופת הפטנט שלהם על הקפסולות הרגילות שלהם וכולם התחילו לייצר קפסולות באותה צורה שמתאימות למכונות נספרסו, וכך נפגעה הכנסת החברה משמעותית. לקפסולות של ורטואו עוד אין מתחרים בשוק, כך שזו מכונה עם קפסולות שיש רק לנספרסו.
לשם מיצוי הקפסולות הגדולות שונה כמובן עיצוב המכונה. את העיצוב אני אוהב יותר מאשר את זה של המכונות הרגילות. יש פה מין פתיחה וסגירה בקליק שמאוד נעימות, ויוצרות חוויה מהנה עוד לפני שלגמנו את הקפה. הקפסולות נופלות למיכל גדול ייעודי שמחזיק קפסולות רבות. תמיד מדברים על נוחות השימוש בנספרסו - בלי להכניס פולי קפה ובלי לחכות הרבה זמן, אבל פחות מדברים על נוחות הניקוי והיא משמעותית. אין במכונות נספרסו כמעט נזילה של מים למגש שצריך לרוקן ואין מיכל מלא בפסולת קפה, שדי מהר תופס קצת עובש. מה שכן, בעוד שאת פסולת הקפה במכונות אחרות אפשר למחזר כפסולת אורגנית, את קפסולות הקפה של נספרסו אפשר למחזר רק אצל נספרסו. הם ממש מביאים ללקוחות שקית ייעודית ומבקשים מהם להביא את הקפסולות הריקות לחנות. אבל אין שום תמריץ לכך. אין למשל מבצע "תביא עשר קפסולות וקבל הנחה". פשוט מקווים שהלקוחות שלהם כל כך אכפתיים לסביבה שיעשו זאת.
באתרים רבים מדברים על המכונה כרועשת. לא חשנו בזה כלל. הרעש היה דומה למכונות רבות אחרות.
הקפה עצמו טעים מאוד כנהוג אצל החברה. אחרי הרבה מכונות קפה שניסינו עדיין הקרמה של נספרסו נשארת אחת הטובות שראינו, כמו גם ארומת הקפה. היתרון של קפסולות ברור - קנה שלוש חבילות שונות ותוכל בכל כוס לגוון את הקפה שאתה שותה, בניגוד למיכל מלא פולים שדי מכריח אותך לשתות את אותו קפה לפחות למשך כמה כוסות.
החיסרון בורטואו מגיע בכמות הקפה שיוצאת. ישנם שני סוגי קפסולות - לקפה רגיל, כזה של 40 מ"ל, ולכוס גדולה מלאה קפה. לכל קפסולה ברקוד ייחודי שהמכונה קוראת וכך יודעת כמה קפה להוציא. הכוס הגדולה, שהיא הייעוד המקורי של המכונה, כמעט על גבול הבלתי אפשרית לשתייה. היא מרה מאוד, חזקה מאוד ואחרי שני שלוקים חשתי כאילו זו כוס הקפה הרביעית שלי ברצף. די מהר השתמשנו בקפסולות הגדולות כבסיס לקפה. נתנו למכונה לעבוד רק מעט ואז הוספנו מים חמים כדי שהקפה ייצא עדין יותר. הקפסולות של ה-40 מיליליטר יוצרות קפה נהדר, אך כאשר מחירו של שרוול עשר קפסולות עולה ארבעה שקלים יותר משרוול של המכונה הרגילה, לא ברור מדוע לרכוש דווקא את הורטואו. מה גם שחייבים להשתמש בה רק בקפסולות של נספרסו.
לסיכום: למי ששותה את הקפה שלו בג'ארות, זו המכונה בשבילו, לכל השאר לא ברור למה לעזוב את המכונה הישנה והמוכרת.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.